IDC: میزان فروش کامپیوتر در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ بسیار ناامیدکننده بوده است - تکفارس 
IDC: میزان فروش کامپیوتر در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ بسیار ناامیدکننده بوده است - تکفارس 

IDC: میزان فروش کامپیوتر در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ بسیار ناامیدکننده بوده است

افشین نوری
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 22:17
بازار کامپیوتر

موسسه IDC گزارش جدیدی از وضعیت بازار کامپیوتر شخصی ( لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی و ورک‌استیشن) در سه ماهه سوم امسال منتشر کرده است که نشان می‌دهد این بازار با افت فروش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است. این بازار در سه ماهه دوم نیز افت ۱۵.۳ درصدی را تجربه کرده بود. 

طبق این گزارش، در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ تعداد ۷۴.۳ میلیون دستگاه کامپیوتر عرضه شده است که کمی بیشتر از ۷۱.۳ میلیون دستگاه سه ماهه دوم است‌، اما در مقایسه با ۸۰.۵ میلیون دستگاه سه ماهه اول کاهش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است. 

در مجموع، بازار کامپیوتر در سال ۲۰۲۲ شرایط بدتری را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است، اما فعلا نسبت به قبل از کرونا وضعیت بهتری دارد. IDC پیش‌بینی کرده است که‌ قیمت کامپیوتر به‌خاطر کمبود قطعات با افزایش قیمت مواجه خواهد شد. قیمت میانگین کامپیوتر در سه ماهه اول ۲۰۰ به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۴ رسید (۹۱۰ دلار)، اما در سه ماهه دوم و سوم کاهش یافته است. 

در بین شرکت اول بازار کامپیوتر، فقط اپل با رشد ۴۰.۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است و بقیه شرکت‌ها با کاهش فروش روبه‌رو شده‌اند‌. اپل در این سه ماهه تقریبا به اندازه شرکت دل کامپیوتر عرضه کرده است.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید