ایلان ماسک: یک دیش ماهواره استارلینک می تواند اینترنت را برای هزاران نفر فراهم کند - تکفارس 
ایلان ماسک: یک دیش ماهواره استارلینک می تواند اینترنت را برای هزاران نفر فراهم کند - تکفارس 

ایلان ماسک: یک دیش ماهواره استارلینک می تواند اینترنت را برای هزاران نفر فراهم کند

افشین نوری
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - 08:13
ایلان ماسک

ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس گفته است که فقط یک دیش ماهواره استارلینک می‌تواند به هزاران نفر سرویس‌دهی کند. اسپیس ایکس هم‌اکنون هزاران دیش به اوکراین ارسال کرده است تا امکان دسترسی مردم این کشور به اینترنت ماهواره‌ای را فراهم کند‌.

به گفته‌ی ماسک، هر دیش ماهواره استارلینک می‌تواند به یک برج سلولی وصل شود و این برج‌ها می‌تواند سیگنال را در بین هزاران نفر پخش کنند‌. روسیه بعد از حمله به اوکراین بسیاری از زیرساخت‌های اینترنتی این کشور را مورد هدف قرار داد و بعد از آن بود که ماسک اعلام کرد خدمات اینترنت ماهواره ای استارلینک را در اختیار مردم اوکراین قرار خواهد داد. این اقدام ماسک باعث شد تا روسیه اسپیس ایکس را تهدید به منهدم کردن ماهواره‌های استارلیک در فضا بکند‌.

مطالب مرتبط:

ماسک در توییت اخیر خود گفته است که ارسال دیش‌های ماهواره‌ای استارلینک به اوکراین باعث شده تا ارتباط مردم این کشور با دنیا حفظ شود و از این بابت خوشحال است. این دیش‌ها ظرفیت بسیار بالایی دارند و همانطور که گفته شد می‌توانند هزاران نفر را پوشش دهند‌ 

ایلان ماسک تایید کرده است که خدمات ماهواره‌ای استارلینک علاوه بر مردم اوکراین به نظامیان اوکراینی نیز کمک کرده است تا نسبت به نیروهای روسی برتری داشته باشند. همین موضوع باعث عصبانیت روس‌ها شده است. روسیه اخیرا در سازمان ملل اعلام کرده بود که ممکن است در صورت ادامه پید یافتن این روند اقدام به منهدم کردن تجهیزات اسپیس ایکس در فضا بکند‌. 

در هر حال به نظر می‌رسد که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک قابلیت‌های فراوانی برای مردم اوکراین به همراه داشته است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که اقدام بعدی روسیه در این زمینه چه خواهد بود. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید