اپل تا سال ۲۰۲۴ سه مدل ایرپاد و لوازم جانبی مک را مجهز به درگاه USB-C می کند - تکفارس 
اپل تا سال ۲۰۲۴ سه مدل ایرپاد و لوازم جانبی مک را مجهز به درگاه USB-C می کند - تکفارس 

اپل تا سال ۲۰۲۴ سه مدل ایرپاد و لوازم جانبی مک را مجهز به درگاه USB-C می کند

افشین نوری
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - 22:14
مهاجرت اپل به USB-C

اتحادیه اروپا قانون جدیدی به تصویب رسانده است که اپل را ملزم به استفاده از درگاه USB-C در گوشی‌های آیفون تا سال ۲۰۲۴ می‌کند. 

حالا به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد سایر محصولات خود از جمله ایرپاد و لوازم جانبی مک را مجهز به این درگاه کند. این اتفاق قرار است در طول دو سال آینده اتفاق بیفتد. 

مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ گزارش داده است که قانون جدید اتحادیه اروپا باعث شده تا اپل علاوه بر گوشی‌های آیفون به فکر تغییر درگاه سایر محصولات خود نیز باشد‌. البته اپل تا سال ۲۰۲۴ فرصت دارد این کار را انجام بدهد.

اپل در حال حاضر، سه مدل ایرپاد در بازار دارد که شامل ایرپاد ۳، ایرداد پرو ۲ و ایرپاد مکس می‌شوند. مارک گورمن گفته است که نسل‌ بعدی این ایربادها به‌همراه ترک‌پد مجیک و کیبورد مجیک تا سال ۲۰۲۴ مجهز به درگاه USB-C بشوند‌.‌

مینگ چی کو تحلیلگر مطرح حوزه فناوری نیز گفته است که اپل یک کیس شارژ USB-C برای برخی ایرپادهای خود در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. از طرف دیگر، اپل قرار است اواخر امسال تبلت آیپد ۱۰ را معرفی کند که احتمالا آخزین تبلت اپل با درگاه لایتنینگ خواهد بود. 

در هر حال به نظر می‌رسد که اپل بتدریج خود را به سوئیچ کردن به درگاه USB-C آماده می‌کند و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید