موسس تلگرام: واتساپ تبدیل به ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران شده است - تکفارس 
موسس تلگرام: واتساپ تبدیل به ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران شده است - تکفارس 

موسس تلگرام: واتساپ تبدیل به ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران شده است

افشین نوری
۱۷ مهر ۱۴۰۱ - 07:41
پاول دورف

این‌روزها رقابت بین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مثل واتساپ و تلگرام افزایش پیدا کرده است و واتساپ با ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه محبوب‌ترین اپلیکیشن در این زمینه است. اما حالا پاول دورف مدیرعامل تلگرام گفته است که واتساپ به هیچ وجه امن نیست و مشکلات امنیتی زیادی دارد‌.

دورف در تلگرام خود نوشت که کاربران می‌توانند هر پیام‌رسانی را که دوست دارند انتخاب کند اما توصیه من این است که از واتساپ دوری کنند. به گفته دورف، واتساپ ۱۳ سال است که تبدیل به ابزاری برای سرقت اطلاعات کاربران شده است. 

دورف به دو باگ امنیتی واتساپ اشاره کرده است که به‌تازگی در آن کشف شده است و هکرها با استفاده از آن‌ها می‌توانند از راه دور کدهایی را روی دستگاه کاربر اجرا کند. البته واتساپ برای رفع این مشکل یک آپدیت امنیتی  منتشر کرد، اما در هر حال به نظر می‌رسد که این پیام‌رسان بسیار آسیب‌پذیر است. 

دورف گفته است که حتی با به‌روزرسانی واتساپ به جدیدترین نسخه آن نمی‌توان از  امنیت آن مطمئن بود‌ و قبلا نیز همین مشکلات امنیتی در واتساپ وجود داشته است و اکنون نیز ادامه دارد. به نظر دورف، نصب کردن واتساپ روی موبایل به معنای آن است که شما اجازه دسترسی هکرها به اطلاعات‌تان را به آن‌ها بدهید. بد نیست بدانید که در سال ۲۰۱۸ گوشی جف بزوس مدیرعامل آمازون از طریق همین واتساپ هک شد.

البته واتساپ در ماه‌های اخیرا قابلیت‌های متنوعی برای پلتفرم خود عرضه کرده است و به نظر می‌رسد تلگرام نگران از دست دادن کاربران خود است‌. تلگرام در حال حاضر ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و روزانه ۲ میلیون نفر در آن ثبت‌نام می‌کنند. 

در هر حال، بحث‌های زیادی درباره امنیت اپلیکیشن‌های پیام‌رسان وجود دارد و هر کدام از شرکت‌ها قصد دارند پلتفرم خودشان را امن‌تر جلوه بدهند اما آنچه درنهایت تعیین‌کننده است میزان اقبال کاربران به یک شبکه یا پلتفرم اجتماعی است.

نظر شما درباره اظهارات دورف چیست؟

متبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید