گزارش: گوگل تاکنون ۶ میلیارد سایت ناقض حق کپی رایت را حذف کرده است - تکفارس 
گزارش: گوگل تاکنون ۶ میلیارد سایت ناقض حق کپی رایت را حذف کرده است - تکفارس 

گزارش: گوگل تاکنون ۶ میلیارد سایت ناقض حق کپی رایت را حذف کرده است

افشین نوری
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - 08:31
گوگل

گوگل در رابطه با موضوع کپی رایت بسیار حساس است و در گزارش جدید خود اعلام کرده است که این شرکت تاکنون ۶ میلیارد لینک ناقض حق کپی رایت یا به‌اصطلاح دزد دریایی را از فضای وب حذف کرده است. 

طبق سیاست گوگل، هر کسی که فکر می‌کند حق کپی رایت او نقض شده است می‌تواند با مراجعه به صفحه Transparency Report گزارش خود را از هر جای دنیا به گوگل بفرستد و این شرکت در اسرع وقت محتوای گزارش‌شده را از نتایج جستجوهای خود حذف خواهد کرد‌ 

گوگل در گزارش خود گفته است که تاکنون به ۶,۰۰۶,۸۳۰,۸۱۶ درخواست نقض حق کپی رایت رسیدگی کرده است که این درخواست از طرف ۳۲۶,۸۸۸ فرد حقیقی و حقوفی که دارای حق کپی رایت بودند صورت گرفته‌ است. نکته جالب اینکه، ۱۰ سازمان اول از این لیست بیش از ۲.۵ میلیارد لینک ناقض حق کپی رایت گزارش کرده‌اند که ویزی حدود ۴۰ درصد کل درخواست‌ها می‌شود. از طرفی، ۴۰۰ دامنه اینترنتی مسئول ۴۱ درصد نقض حق کپی رایت در فضای وب بوده‌اند. 

گوگل

این آمار و ارقام نشان می‌دهند که گوگل همکاری نزدیکی با صاحبان حق کپی رایت داشته است و همه تلاش خود را انجام داده است تا با سایت‌هایی که محتواهای دیگران را سرقت کرده‌اند مقابله کند.  

در هر حال، حذف ۶ میلیارد لینک ناقض حق کپی رایت از فضای وب یک رکورد بسیار عالی برای گوگل محسوب می‌شود و باید ببینیم این رویکرد در ادامه چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید