ایلان ماسک برای خرید توییتر مجبور است ۱۵.۴ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا بفروشد - تکفارس 
ایلان ماسک برای خرید توییتر مجبور است ۱۵.۴ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا بفروشد - تکفارس 

ایلان ماسک برای خرید توییتر مجبور است ۱۵.۴ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا بفروشد

افشین نوری
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 23:02
ایلان ماسک

به نظر می‌رسد ایلان ماسک از تصمیم قبلی خود مبنی بر خریدن نکردن توییتر منصرف شده است و قصد دارد توییتر را به همان قیمت ۴۴ میلیارد دلار بخرد‌. ماسک ظاهرا برای خرید این شرکت با مشکل مالی مواجه است و معلوم نیست که پول خرید این شرکت را از کجا تامین خواهد کرد.
.
در همین رابطه، یک کارشناس مسایل مالی به نام Gary Black از موسسه Future Fund LLC توضیحاتی داده است که نشان می‌دهد ماسک برای خرید توییتر پول کافی ندارد.

ماسک در حال حاضر ۷۳.۱۱۵ میلیون سهم از ۷۶۵.۲۴۶ میلیون سهم توییتر را در اختیار دارد که ارزش کلی آن  با در نظر گرفتن قیمت هر سهم ۵۴.۲۰ دلار چیزی حدود ۳.۹۶۳ میلیارد دلار می‌شود. حالا ماسک برای خرید بقیه سهام توییتر به ۳۷.۵ میلیارد دلار دیگر نیاز دارد که ۱۳ میلیارد دلار آن در قالب اوراق بدهی است و ۲۵.۵ میلیارد دلار آن در قالب دارایی خواهد بود‌.

ماسک چند ماه پیش حدود ۸.۵ میلیارد دلار از سهام تسلا راربرای این منظور فروخت و اخیرا نیز ۶.۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخته بود. به این ترتیب، ماسک هنوز به ۱۵.۴ میلیارد دلار دیگر نیاز دارد. اما مساله اینجاست که ماسک دیگر نمی‌تواند سهام تسلا را بفروشد چراکه این شرکت هم‌اکنون در مرحله بلک‌اوت قرار دارد و هنوز مشخص نیست که ماسک می‌خواهد این پول را از کجا تامین کند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم ماسک برای خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار چه برنامه‌ای در سر دارد و از چه روشی برای خرید آن استفاده می‌کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.