تسلا به جای سنسورهای اولتراسونیک از  دوربین های پیشرفته Tesla Vision در خودروهای خود استفاده می کند - تکفارس 
تسلا به جای سنسورهای اولتراسونیک از  دوربین های پیشرفته Tesla Vision در خودروهای خود استفاده می کند - تکفارس 

تسلا به جای سنسورهای اولتراسونیک از دوربین های پیشرفته Tesla Vision در خودروهای خود استفاده می کند

افشین نوری
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 20:59
تسلا

تسلا گفته است که قصد دارد در خودروهای خود به جای سنسورهای اولتراسونیک از سیستم دوربین اختصاصی خودش به نام‌ Tesla Vision استفاده کند. به این ترتیب، خودروهای خودران تسلا فقط از دوربین برای هدایت خودرو استفاده خواهند کرد.

تسلا اخیرا در برخی مدل‌های Model 3 و Model Y از این فناوری استفاده کرده بود و حالا قرار است مدل‌های Model S و‌ Model X نیز به‌تدریج به آن‌ها اضافه شوند‌. تسلا گفته است که استفاده از دوربین Tesla Vision در این خودروها باعث بهبود امنیت آن‌ها شده است که این موضوع می‌تواند برای رانندگان بسیار حیاتی باشد. ‌

تسلا قبلا در خودروهای خود از ترکیب هشت دوربین، رادار و چندین سنسور اولتراسونیک استفاده می‌کرد و حالا با حذف رادار و سنسورهای اولتراسونیک، این خودروها فقط متکی به دوربین‌های نسل جدید Tesla Vision خواهد شد. 

تسلا می‌گوید که حذف سنسورهای اولتراسونیک باعث کاهش امنیت خودروهایش نخواهد شد بلکه آن‌ها را مجهز به قابلیت‌های دیگری خواهد کرد که برخی از آن‌ها عبارتند از: Park Assist, Autopark, Summon و Smart Summon و قابلیت‌های بسیار خوبی برای خودروهای خودران هستند. 

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم استفاده از دوربین‌های جدید چه تاثیری روی کاهش تصادفات خودروهای تسلا خواهد داشت و شاید شرکت‌های دیگر نیز بخواهند از این روش استفاده کنند. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.