۴ ویژگی اصلی از نظر تیم کوک که هر فرد متقاضی استخدام در اپل باید داشته باشد - تکفارس 
۴ ویژگی اصلی از نظر تیم کوک که هر فرد متقاضی استخدام در اپل باید داشته باشد - تکفارس 

۴ ویژگی اصلی از نظر تیم کوک که هر فرد متقاضی استخدام در اپل باید داشته باشد

افشین نوری
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 16:51
اپل هوش مصنوعی

اپل هم‌اکنون با ارزش بازار ۲.۳ تریلیون دلار جزو باارزش‌ترین شرکت‌های دنیاست و به همین‌خاطر استخدام شدن در این شرکت نیاز به پیش‌شرط‌های خاصی دارد که تیم کوک مدیرعامل به چهار مورد از مهمترین آن‌ها اشاره کرده است.

تیم کوک در جریان صحبت در دانشگاه Naples Federico II i ایتالیا گفت که افرادی که قصد استخدام در اپل را دارند باید دغدغه اصلی‌شان مردم دنیا و ارائه بهترین محصولات برای آن‌ها باشد. 

مطالب مرتبط:

به نظر کوک چهار ویژگی اصلی این افراد عبارتند از قابلیت کار گروهی، توانایی حل مساله و خلاق بودن، کنجکاو بودن و تخصص. کوک گفته است: «ما به نیروهایی نیاز داریم که بتوااندبا دیگرا کار کنند و ایده‌ههی خود را با همکاران خود اشتراک بگذارند و احساس کنند که اگر نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند ایده‌های آ‌ن‌ها رشد خواهد کرد و تبدیل به چیز بهتری خواهد شد.» 

به نظر کوک برای ایجاد محصولات جدید نیاز به کار گروهی تنگاتنگ است و با کار فردی نمی‌توان به این هدف دست یافت. اما ویژگی دوم از نظر کوک، خلاق بودن و توانایی حل مساله است. افرادی که در اپل استخدام می‌شوند باید بتوانند مسائل را از زوایای مختلفی ببینند و از خلاقیت خود برای ارائه راهکارهای متنوع استفاده کنند. 

مشخصه بعدی، کنجکاو بودن است و معنای آن این است که افراد سوالات زیادی بپرسند و به دنبال پاسخ آن‌ها باشند. این کار باعث خواهد شد تا آن‌ها درباره موضوعات مختلفی که با آن روبه‌رو می‌شوند عمیقا فکر کنند.

و ویژگی چهارم، تخصص‌داشتن است. به گفته کوک، اپل به افرادی نیاز دارد که در زمینه مربوط به خودشان متخصص باشند و بتوانند از تجربیات قبلی خود به نحو مطلوب استفاده کنند. 

به نظر کوک، افرادی که چهار ویژگی فوق را داشته باشند در کار خود موفق خواهند بود و نه‌تنها از کار خود راضی خواهند بود بلکه سعی خواهند کرد زندگی مردم دنیا را نیز بهبود ببخشند و محصولات بهتری برای آن‌ها بسازند. 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است از نظر کوک توانایی کار گروهی مهمتر از سه ویژگی دیگر است و به همین‌خاطر این شرکت از کارکنان خود خواسته است که با فروکش گردن کرونا به محل کار خود بازگردند‌ 

نظر شما درباره این اظهارات تیم کوک چیست؟

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید