IDC: گوگل باید ۶۰ سال گوشی هوشمند بفروشد تا به آمار فروش سامسونگ در یک سال برسد - تکفارس 
IDC: گوگل باید ۶۰ سال گوشی هوشمند بفروشد تا به آمار فروش سامسونگ در یک سال برسد - تکفارس 

IDC: گوگل باید ۶۰ سال گوشی هوشمند بفروشد تا به آمار فروش سامسونگ در یک سال برسد

افشین نوری
۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 14:35
گوگل پیکسل 6a

گوگل سال‌ها پیش گوشی اندرویدی نکسوس را به‌عنوان اولین تجربه خود در زمینه گوشی‌های هوشمند عرضه کرد و در سال ۲۰۱۶ آن را با سری پیکسل جایگزین کرد. 

 سری پیکسل گوگل با استقبال خوب مشتریان همراه شد و سه نسل اول آن فروش خوبی داشتند. اما از پیکسل ۴ به این طرف ما شاهد کاهش فروش این گوشی‌ها هستیم. گوگل در سالهای اخیر تلاش کرده است تا سری پیکسل را در حد گوشی‌های رده‌بالا نگه دارد اما به نظر می‌رسد که این شرکت چندان موفق نبوده است. 

 طبق جدیدترین گزارش موسسه IDC، گوگل از سال ۲۰۱۶ تاکنون فقط ۲۷.۶ میلیون دستگاه‌ گوشی پیکسل فروخته است که تقریبا یک دهم میزان فروش سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بوده است. این آمار نشان می‌دهند که گوگل باید ۶۰ سال گوشی پیکسل بفروشد تا به میزان فروش سامسونگ در یک سال برسد. اینجاست که تفاوت این دو شرکت را می‌توان مشاهده کرد. 

البته باید به این نکته توجه داشت که گوگل در بخش گوشی هوشمند رقیب سامسونگ نیست، اما این شرکت در داخل آمریکا هیچ رقیبی به جز ال جی، سونی و اچ تی سی ندارد و حتی اکثر شرکت‌های چینی نیز قادر به فروش گوشی‌های خود در داخل آمریکا نیستند. 

به هر حال، گوگل می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در آمریکا داشته باشد و چند روز دیگر نیز قرار است سری پیکسل ۷ این شرکت معرفی بشود و باید منتظر بمانیم و بیینیم ‌میزان فروش‌ آن‌ها به چه صورت خواهد بود. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید