عملکرد گرافیکی ناامیدکننده تراشه A16 اپل در بنچمارک GFXBench - تکفارس 
عملکرد گرافیکی ناامیدکننده تراشه A16 اپل در بنچمارک GFXBench - تکفارس 

عملکرد گرافیکی ناامیدکننده تراشه A16 اپل در بنچمارک GFXBench

مهدی حلوائی
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 17:15
آیفون 14

تراشه‌ A16 بایونیک اپل از زمان عرضه در چندین بنچمارک مختلف مورد آزمایش قرار گرفته و تمامی بنچمارک‌ها برتری این تراشه در برابر سایر پردازنده‌های موبایلی را تایید کرده‌اند. حالا امروز نتیجه‌ی عملکرد A16 بایونیک در بنچمارک‌های ۳DMark و GFXBench نیز مشخص شده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش Golden Reviewer، تراشه‌ی A16 اپل در بنچمارک ۳DMark WildLife Extreme موفق به کسب نمره‌ی کلی ۳۳۵۹ و نمره‌ی میزان مصرف ۴۴۱.۱ شده است. با توجه به این نمرات، به‌نظر می‌رسد که A16 از نظر قدرت خام نسبت به دایمنسیتی ۹۰۰۰ و دایمنسیتی ۸۱۰۰ برتری دارد اما مصرف انرژی دو تراشه‌ی شرکت مدیاتک پایین‌تر از پرچمدار اپل است.

پردازنده‌ی جدید اپل همچنین در مقایسه با اسنپدراگون پلاس ۸ نسل ۱ و A15 بایونیک در بخش‌های مشابه به‌ترتیب ۵/۲۰ درصد و ۲۰/۱۰ درصد بهتر بوده است. A16 در آزمایش‌های گرافیکی بنچمارک GFX 3.1 و GFX Aztec عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و A15 به ثبت رسانده و در حال حاضر می‌توان از آن به عنوان قدرتمندترین تراشه‌ی موبایلی در بخش عملکرد گرافیکی یاد کرد.

به‌طور کلی می‌توان گفت که عملکرد A16 بایونیک در بخش پردازش مرکزی بسیار بهتر از A15 است اما عملکرد گرافیکی آن تفاوت خاصی با تراشه‌ی نسل قبلی اپل ندارد و تنها مصرف انرژی آن پایین‌تر است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید