اسپیس ایکس ۸۰ میلیون دلار در زیرساخت اینترنت ماهواره ای اوکراین سرمایه گذاری کرد - تکفارس 
اسپیس ایکس ۸۰ میلیون دلار در زیرساخت اینترنت ماهواره ای اوکراین سرمایه گذاری کرد - تکفارس 

اسپیس ایکس ۸۰ میلیون دلار در زیرساخت اینترنت ماهواره ای اوکراین سرمایه گذاری کرد

افشین نوری
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 12:51
اسپیس ایکس ۸۰ میلیون دلار در زیرساخت اینترنت ماهواره ای اوکراین سرمایه گذاری کرد - تکفارس 

بعد از شروع جنگ اوکراین و روسیه، شرکت‌های غربی اقدام به تحریم روسیه کردند و شرکت اسپیس ایکس نیز اینترنت ماهواره‌ای را در اختیار کاربران اوکراینی قرار داد.

از آنجائیکه نیروهای نظامی روسیه بسیاری از زیرساخت‌های اینترنتی اوکراین را مورد هدف قرار داده بودند، ایلان ماسک به اوکراینی‌ها وعده داد که اینترنت ماهواره‌ای زرا برای آن‌‌ها عرضه خواهد کرد. حالا این امر محقق شده است و تجهیزات و دیش‌های این فناوری وارد کشور اوکراین شده‌اند‌.

روسیه در واکنش به این موضوع آمریکا را متهم به پشتیبانی مالی از پروژه استارلینک برای اوکراین مرد، اما ایلان ماسک می‌گوید که همه سرمایه‌گذاری این کار توسط خود اسپیس ایکس انجام شده است. ایلان ماسک همچنین به‌تازگی با برگزاری یک نظرسنجی در توییتر از فالوورهای خود پرسید که آیا موافق اعلام بی‌طرفی اوکراین در قضیه پیوستن به ناتو هستند یا نه.

البته این نظرسنجی ماسک با واکنش‌های منفی کاربران روبه‌رو شد بطوریکه خیلی از کاربران معتقد بودند که ماسک طرفدار روسیه است. ماسک در پاسخ به این اظهارات گفت که او طرفدار اوکراین است اما دوست ندارد که هزاران نفر در این جنگ کشته شوند.

در هر حال، گفته می‌شود که اسپیس ایکس تاکنون ۵۰۰۰ ایستگاه در اوکراین ایجاد کرده است و تاکنون ۸۰ میلیون دلار در زیرساخت اینترنت ماهواره‌ای اوکراین سرمایه‌گذاری کرده است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که ماسک در کنار مردم اوکراین است و نظرسنجی او شاید صرفا یک سوء‌برداشت از سوی کاربران بوده است.

نتایج نظرسنجی ماسک نشان می‌دهد که اکثر کاربران مخالف بی‌طرفی اوکراین هستند و هنوز مشخص نیست که چه تعداد از رای‌های داده شده مربوط به کاربران واقعی و چه تعداد مربوط به ربات‌های توییتر هستند‌. در هر حال، باید ببینیم که نتیجه نهایی این نظرسنجی چه می‌شود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید