مشخصات، تاریخ عرضه و رندرهای هدست متا کوئست ۳ فاش شد - تکفارس 
مشخصات، تاریخ عرضه و رندرهای هدست متا کوئست ۳ فاش شد - تکفارس 

مشخصات، تاریخ عرضه و رندرهای هدست متا کوئست ۳ فاش شد

مهدی حلوائی
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 12:05
متا کوئست 3

قرار است متا در تاریخ ۱۱ اکتبر (۱۹ مهرماه) کنفرانس کانکت ۲۰۲۲ را برگزار و در جریان آن از هدست واقعیت مجازی کوئست پرو رونمایی کند. حالا امروز بردلی لینچ (Bradley Lynch) در کانال یوتیوب خود اعلام کرد که هدست کوئست ۳ در رویداد یادشده حضور نخواهد داشت و متا این هدست را در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

متا کوئست 3

بر اساس گزارش لینچ، متا کوئست ۳ نسخه‌ی ضعیف‌تر کوئست پرو بوده و قیمت آن حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود. از این رو، کوئست ۳ از ویژگی‌های کمتری نسبت به هدست ۱۰۰۰ دلاری کوئست پرو بهره خواهد برد. برای مثال، این هدست فاقد حسگر ردیاب چشم و چهره بوده و در عوض به چهار دوربین، حسگر تشخیص عمق و دو نمایشگر ال سی دی مجهز خواهد شد.

متا کوئست 3

با این وجود، کوئست ۳ با پایه‌ی شارژ کوئست پرو هماهنگ بوده و از کنترلرهای آن نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین این هدست از لنزهای مشابه کوئست پرو بهره خواهد برد و به کلید چرخشی IPD برای اسکرول‌ کردن، درگاه USB-C و بند ۳.۵ میلی‌متری مجهز خواهد شد. متا در این محصول از یک فن، دو کلید فیزیکی و درایورهای اسپیکر بزرگ‌تری نسبت به کوئست ۲ استفاده خواهد کرد.

بردلی لینچ ادعا می‌کند که کوئست ۳ از تراشه‌ی اسنپدراگون XR2 نسل ۲ بهره برده که از آن در هدست کوئست پرو نیز استفاده شده است. این هدست همچنین در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود و نسخه‌ی گران‌تر آن از ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. در حال حاضر تاریخ دقیق عرضه‌ی این محصول فاش نشده است.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید