رقابت TSMC و سامسونگ برای تولید تراشه های زیر ۷ نانومتری خودروهای تسلا - تکفارس 
رقابت TSMC و سامسونگ برای تولید تراشه های زیر ۷ نانومتری خودروهای تسلا - تکفارس 

رقابت TSMC و سامسونگ برای تولید تراشه های زیر ۷ نانومتری خودروهای تسلا

افشین نوری
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 10:28
TSMC

تسلا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت سازنده خودروهای نیمه خودران توانسته است تولیدات خود را در ماه‌های اخیر افزایش دهد و حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ به عنوان تامین کننده تراشه‌‌های مرتبط با سیستم خودران تسلا در حال پشت سر گذاشتن TSMC در زمینه تولید این نوع تراشه‌هاست.

سامسونگ در حال حاضر تراشه‌های موسوم به FSD 3.0 c را با فناوری ۱۴ نانومتری برای تسلا می‌سازد و قرار است نسل جدید این تراشه‌ها به نام FSD 4.0 با معماری ۷ نانومتری ساخته شود. با این حال، تسلا ممکن است برای برای تولید تراشه‌های زیر ۷ نانومتری خود به سراغ TSMC برود و دست سامسونگ در این زمینه خالی بماند‌.

مطالب مرتبط:

طبق ادعای وب‌سایت DigiTimes، نایب رییس تسلا به‌تازگی در کنفرانس اخیر TSMC حاضر شده بود تا در رابطه با تولید تراشه‌های نسل آینده این شرکت با مدیران TSMC صحبت کند. شرکت TSMC در حال حاضر با خودروسازهای زیادی از جمله فولکس واگن همکاری می‌کند و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند رشد این شرکت درسال‌های آینده قابل توجه خواهد بود‌.

تسلا در سیستم‌ خودران خود علاوه برای تراشه‌های فوق از تجهیزات دیگری مثل دوربین‌های باکیفیت و شبکه‌های عصبی پیشرفته استفاده کرده است ولی با وجود این اخیرا گزارشات زیادی از تصادفات رانندگان خودروهای این شرکت منتشر شده است که باعث نگرانی‌های زیادی گردیده است. به همین خاطر تسلا قصد دارد که دقت پردازنده‌های خود را افزایش دهد.

تسلا در جریان مراسم AI Day 2022 خود گفت که سیستم خودران این شرکت هم‌اکنون‌ ۱۶۰ هزار مشتری دارد که بسیار بیشتر از تعداد ۲ هزار مشتری در سال ۲۰۲۱ است. تسلا سال گذشته تراشه D1 را با فناوری ۷ نانومتری برای استفاده در ابررایانه Dojo معرفی کرد. این ابرریانه برای آموزش سیستم خودران این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و قرار است در سال‌های آینده ۷ دستگاه دیگر از این ابررایانه‌ها ساخته شود.

تسلا در گزارش جدید خود گفته است که در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ تعداد ۳۶۵,۹۲۳ خودرو تولید کرده و ۳۴۳,۸۳۰ خودرو‌ فروخته است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینم عملکرد این شرکت در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید