مراقب باشید؛ تیک تاک اطلاعات شما را به‌طور مخفیانه جمع آوری می کند - تکفارس 
مراقب باشید؛ تیک تاک اطلاعات شما را به‌طور مخفیانه جمع آوری می کند - تکفارس 

مراقب باشید؛ تیک تاک اطلاعات شما را به‌طور مخفیانه جمع آوری می کند

افشین نوری
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - 10:23
تیک تاک

این روزها بسیاری از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران می‌کنند و حتی اپل و متا نیز بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق فروش اطلاعات کاربران به سایر شرکت به دست می‌آورند‌.

حالا طبق یک گزارش جدید، شرکت تیک تاک نیز از ردیاب‌هایی به نام “pixels” در پلتفرم خود استفاده می‌کند که اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند. 

مطالب مرتبط:

گزارش جدید نشان می‌دهد که بیش از صدها وب‌سایت و شرکت اطلاعات خود رابا تیک تاک به اشتراک گذاشته‌اند و تیک تاک از طریق ردیاب‌هایی اقدام به جمع‌اوری اطلاعات کاربران این شرکت‌ها و وب‌سایت‌ها کرده است. این اقدام تیک تام در واقع نقض حریم خصوصی کاربران محسوب می‌شود و می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

تاکنون کسی از فعالیت این ردیاب‌های تیک تاک خبر نداشته است چراکه به‌طور کار محرمانه عمل می‌کردند و امکان شناسایی آن‌ها وجود نداشته است‌. تیک تاک در واکنش به این گزارش گفته است که شرکت‌های دیگر نیز اقدام به جمع‌آوری اطلاعات کاربران م‌کنند و این یک امر مرسوم است. به گفته تیک تاک، اطلاعات جمع‌اوری شده صرفا برای بهبود اثرگذاری تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند‌.

هنوز مشخص نیست که وسعت فعالیت ردیاب‌های تیک تاک چقدر است، اما در هر حال به کاربران توصیه می‌شود که موارد امنیتی را در همگام گشت و گذار در فضای وب در نظر داشته باشند و اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.