تسلا ۳۶۵ هزار خودروی برقی را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تولید کرد - تکفارس 
تسلا ۳۶۵ هزار خودروی برقی را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تولید کرد - تکفارس 

تسلا ۳۶۵ هزار خودروی برقی را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ تولید کرد

مهدی حلوائی
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 11:50
تسلا

پس از پایان مشکلات مربوط به پاندمی کرونا در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲، تسلا ظرفیت تولید خودروهای خود را افزایش داد و در بین ماه‌های جولای و سپتامبر به رکورد تازه‌ای دست پیدا کرد. این شرکت تعداد ۳۶۵،۹۲۳ خودروی برقی را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی تولید کرد که در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته و سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به‌ترتیب ۵۴ و ۴۱ درصد بیشتر بوده است.

تسلا در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۲ موفق به تولید ۱۹،۹۳۵ خودروی مدل S و مدل X شد و ۱۸،۶۷۲ دستگاه از این خودروها را نیز به فروش رساند. تعداد خودروهای تولیدی مدل ۳ و مدل Y نیز در بازه‌ی زمانی یادشده ۳۴۵،۹۸۵ دستگاه بوده که در مجموع ۳۴۳،۸۳۰ هزار دستگاه از آن‌ها به فروش رسیده است. هرچند که این بیشترین تعداد خودروی فروخته‌شده توسط تسلا در یک بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ به حساب می‌آید اما پیش‌بینی می‌شد که این تعداد به ۳۵۹،۱۶۲ دستگاه نیز برسد.

خودروی تسلا مدل 3

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، سال گذشته اعلام کرد که فروش خودروهای این شرکت در اواخر هر سه‌ماهه‌ی سال افزایش پیدا می‌کند چرا که کارخانه‌ی شانگهای در نیمه‌ی اول هر فصل خودروهای مخصوص اروپا را تولید کرده و سپس در نیمه‌ی دوم، خودروهای مخصوص بازار چین را تولید می‌کند.

میزان تولید و فروش خودروهای تسلا در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ به علت تعطیلی کارخانه‌ی شانگهای با افت شدیدی روبه‌رو شد اما حالا این کارخانه فعالیت خود را مجدداً آغاز کرده است و کارخانه‌های برلین و تگزاس نیز به تسلا کمک کرده‌اند تا این شرکت فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کند.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید