ناسا نزدیک ترین تصاویر از قمر اروپا را منتشر کرد - تکفارس 
ناسا نزدیک ترین تصاویر از قمر اروپا را منتشر کرد - تکفارس 

ناسا نزدیک ترین تصاویر از قمر اروپا را منتشر کرد

مهدی حلوائی
۹ مهر ۱۴۰۱ - 08:22
فضاپیمای جونو

فضاپیمای جونو (Juno) در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۱ از پایگاه کیپ کاناورال (Cape Canaveral) به فضا پرتاب شد و در ۵ جولای ۲۰۱۶ در مدار سیاره‌ی مشتری قرار گرفت. این فضاپیما سال گذشته‌ی میلادی اولین تصاویر از گانیمد (Ganymede)، بزرگ‌ترین قمر مشتری، را به زمین ارسال کرد و حالا موفق شده تا پس از گذشت ۲ دهه نزدیک‌ترین تصاویر از قمر یخی اروپا (Europa) را نیز ثبت و ارسال کند.

قمر اروپا

جونو در حالی موفق به ثبت نزدیک‌ترین تصاویر از اروپا شد که با سرعت ۱۴.۷ مایل بر ثانیه در ارتفاع کمتر از ۳۱۰ مایلی این قمر در حال چرخش بود. تصاویر منتشرشده نیز مربوط به بخشی از قسمت شمالی اروپاست که با نام Annwn Regio شناخته می‌شود. قرار است که ناسا این تصاویر را با مشاهدات قبلی مقایسه کرده و احتمال تغییر وضعیت سطح قمر اروپا در طی دو دهه‌ی گذشته را بررسی کند.

قمر اروپا

تا پیش از این، فضاپیمای گالیله (Galileo) در سال ۲۰۰۰ نزدیک‌ترین تصاویر از قمر یخی سیاره مشتری را به ثبت رسانده بود. حالا تصاویر ثبت‌شده‌ی جدید به ناسا کمک خواهد کرد تا در مورد سطح یخی این قمر، ساختار آن و همچنین ارتباط آن با مگنتوسفر سیاره‌ی مشتری اطلاعات بیشتری را به دست بیاورد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.