دومین مرد ثروتمند دنیا ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می کند - تکفارس 
دومین مرد ثروتمند دنیا ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می کند - تکفارس 

دومین مرد ثروتمند دنیا ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری می کند

افشین نوری
۸ مهر ۱۴۰۱ - 11:55
Gautam

همه ما ایلان ماسک را به‌عنوان ثروتمندترین مرد دنیا می‌شناسیم اما دومین مرد ثروتمند دنیا Gautam Adani از کشور هند است که رییس شرکت Adani Group بوده و در جدیدترین لیست فوربس جایگاه دوم را به خودش اختصاص داده است.

این مرد ثروتمند هندی در جریان کنفرانس جهانی مدیران اجرایی ارشد فوربس اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد دلار در بخش انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری خواهد کرد. موسسه Adani Group در حال حاضر بزرگترین توسعه‌دهنده انرژی‌های خورشیدی است. این موسسه قرار است کارخانه‌هایی برای تولید پنل‌های خورشیدی به ظرفیت ۴ گیگاوات احداث کند و همچنین سرمایه‌گذازی هنگفتی روی تولید توربین‌های بادی و الکترولیزهای هیدروژن خواهد کرد.

این سرکت هم‌اکنون دارای مجموعه‌ای به ظرفیت ۲۰ گیگاوات برای تولید انرژهای پاک است و مجموعه ۴۵ گیگاواتی قرار است در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار هکتار که ۱.۴ برابر مساحت کشور سنگاپور است احداث شود. Adani گفته است که هدف او از انجام این کار ارزان‌تر کردن دسترسی مردم به انرژی‌های پاک است تا از میزان سوخت‌های آلاینده کاسته شود.

موسسه Adani همچنین قرار است انرژی دیتاسنترهای بزرگ هند را تامین کند که این کار منجر به افزایش کارآمدی این دیتاسنترها و بهره‌وری آن‌ها خواهد شد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این برنامه چه کمکی به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی خواهند کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.