ایلان ماسک: ماهواره های اینترنتی استارلینک در برابر طوفان ایان دوام خواهند آورد - تکفارس 
ایلان ماسک: ماهواره های اینترنتی استارلینک در برابر طوفان ایان دوام خواهند آورد - تکفارس 

ایلان ماسک: ماهواره های اینترنتی استارلینک در برابر طوفان ایان دوام خواهند آورد

افشین نوری
۸ مهر ۱۴۰۱ - 09:45
سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد که ماهواره‌های استارلینک در برابر طوفان ایان (Ian) دوام خواهند آورد. ماسک در جدیدترین توییت خود جزییات بیشتری درباره ماهواره‌های استارلینک منتشر کرده و گفته است که این ماهواره‌ها جوری طراحی شده‌اند که در برابر شرایط آب و هوایی بسیار شدید و بادهای سهمگین دوام بیاورند.

ماهواره‌های استارلیک اسپیس ایکس هم‌اکنون در مدار نزدیک زمین قرار دارند و خدمات اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ارائه می‌کنند‌. حالا نگرانی‌هایی در رابطه با نزدیک شدن طوفان ایان به مرزهای آمریکا وجود دارد و گفته می‌شود که احتمال اختلال در اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیز وجود دارد. سرعت طوفان ایان حدود ۱۵۵ مایل در ساعت پیش‌بینی شده است که آن را جزو طوفان‌های شدید قرار می‌دهد‌.

مطالب مرتبط:

برآورد شده است میزان خسارت‌های این طوفان در آمریکا ۱.۶ میلیارد دلار خواهد بود‌. شدیدترین طوفانی که قبلا ایالت فلوریدا آمریکا را درنوریده است طوفان Dean بود که در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد و سرعت آن به ۱۷۵ مایل در ساعت رسید. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم ماهواره‌های استارلینک تا چه حد در برابر طوفان ایان مقاوم خواهند بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید