سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری متا در حوزه متاورس تائید شد - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری متا در حوزه متاورس تائید شد - تکفارس 

سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری متا در حوزه متاورس تائید شد

افشین نوری
۸ مهر ۱۴۰۱ - 08:12
متاورس

طبق یک گزارش جدید، متا قصد دارد حدود ۷۰ میلیارد دلار در حوزه متاورس سرمایه‌گذاری کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد ما شاهد بزرگترین سرمایه‌گذای تاریخ فناوری خواهیم بود که این موضوع می‌تواند دنیای ما را متحول کند‌.

مارک زاکربرگ گفته است که این شرکت می‌خواهد فصل جدیدی در دنیای اینترنت رقم بزند که ظرف هشت سال آینده ثمره آن را خواهیم دید‌. به این ترتیب ما ممکن است در سال ۲۰۳۰ شاهد توسعه کامل فناوری متاورس در زندگی روزمره خود باشیم.

شاید تصور این موضوع برای ما کمی سخت باشد اما باید یادآوری کنیم که اپل و گوگل نیز قبلا چنین سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در حوزه فناوری کرده‌اند که ما اکنون شاهد نتایج آن در بخش اندروید و آی‌او‌اس هستیم. این دو شرکت به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه دست یافته‌اند و حالا نوبت متاست که ظهور فناوری جدید را رقم بزند و به توسعه آن کمک کند‌.

با این حال، نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که گوگل و اپل قبل از سرمایه‌گذاری عظیم خود، وضعیت بازار را ارزیابی کرده بودند و ترند بازار را می‌دانستند‌. حالا سوال اینجاست که آیا متا نیز این مار را کرده است؟ آیا متاورس می‌تواند توجه مردم عادی را به خودش جلب کند و همه‌گیر شود.

متا

البته متا هم‌اکنون قدم‌هایی در بخش هدست‌های واقعیت افزوده برداشته است و شاید این قدم‌ها بتوانند متا را در رسیدن به اهداف متاورسی‌اش یاری کنند ولی آنچه مسلم است این است که زاکربرگ رویاهای بزرگی در سر دارد و می‌خواهد دنیای ما را تبدیل به دنیای کاملا دیجیتال بکند. در این دنیا دیگر لازم نخواهد افراد و چیزها در کنار ما حضور فیزیکی داشته باشند بلکه همه چیز به‌صورت دیجیتالی در کنار ما خواهد بود‌.

در هر حال، سوال اصلی این است که آیا متا موفق به این مار خواهد شد یا نه. این سوالی است که پاسخ آن را هشت تا ده سال دیگر خواهیم گرفت. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید