مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 
مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 

مشخصات تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد

مهدی حلوائی
۷ مهر ۱۴۰۱ - 10:31
اسنپدراگون 8 نسل 2

بر اساس گزارش یکی از افشاگران مشهور و معتبر، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از ترکیب هسته‌های متفاوتی نسبت به هر دو نسخه‌ی استاندارد و پلاس اسنپدراگون ۸ نسل ۱ بهره خواهد برد و عملکرد آن نیز در مقایسه با تراشه‌های یادشده بسیار بهتر خواهد بود.

مطالب مرتبط:

Ice Universe امروز در توییتر اعلام کرد که تراشه‌ی پرچمدار نسل بعدی کوالکام از ترکیب ۳ + ۲ + ۲ + ۱ هسته بهره برده و همانند تراشه‌ی A16 اپل بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری TSMC طراحی شده است. این در حالی است که DCS، یکی دیگر از افشاگران سرشناس، نیز مدتی پیش به همین موضوع اشاره کرده بود. بر اساس گزارش Ice Universe، ترکیب هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به شکل زیر خواهد بود:

  • یک هسته‌ی X3 با فرکانس ۳.۲۰ گیگاهرتز
  • دو هسته‌ی A715 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز
  • دو هسته‌ی A710 با فرکانس ۲.۸۰ گیگاهرتز
  • سه هسته‌ی A510 با فرکانس ۲.۰۰ گیگاهرتز
اسنپدراگون 8 نسل 2

شرکت آرم مدتی پیش از هسته‌های جدید A715 ،X3 و A510 رونمایی کرد و حالا Ice Universe ادعا می‌کند که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در کنار این هسته‌ها تنها از دو هسته‌ی نسل قبلی بهره می‌برد و همین موضوع باعث کاهش میزان مصرف انرژی آن خواهد شد. گفته می‌شود که کوالکام نسخه‌ی ارزان‌تری از این تراشه را نیز برای گوشی‌های اقتصادی در دست ساخت دارد.

گزارش جدید Ice Universe همچنین به بهبود عملکرد واحد پردازش عصبی (NPU)، پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) و تراشه‌ی گرافیکی پرچمدار جدید کوالکام اشاره داشته است. با این وجود در حال حاضر نام تراشه‌ی گرافیکی استفاده‌شده در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش نشده است.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.