کاهش پشتیبانی توسعه دهندگان از اپلیکیشن های اندروید - تکفارس 
کاهش پشتیبانی توسعه دهندگان از اپلیکیشن های اندروید - تکفارس 

کاهش پشتیبانی توسعه دهندگان از اپلیکیشن های اندروید

مهدی حلوائی
۶ مهر ۱۴۰۱ - 15:28
اپلیکیشن های پلی استور

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Pixalate، لیست اپلیکیشن‌های اندروید که توسعه‌دهندگان از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند رو به افزایش بوده و این موضوع در حال حاضر برای ۲۳ درصد از اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل شرکت گوگل صدق می‌کند.

مطالب مرتبط:

شرکت Pixalate در بررسی‌های خود، اپلیکیشن‌هایی که پس از گذشت دو سال هیچ به‌روزرسانی جدیدی دریافت نکرده‌اند را مورد بررسی قرار داده است. بر اساس گزارش این شرکت، توسعه‌دهندگان در بین ماه‌های آپریل تا ژوئن سال ۲۰۲۲ پشتیبانی خود از ۱.۶ میلیون اپلیکیشن اندرویدی را متوقف کرده‌اند. در واقع تعداد اپلیکیشن‌های یادشده در پلی استور ۱۶ درصد افزایش داشته و این در حالی است که تعداد اپلیکیشن‌های مشابه در اپ استور کاهشی ۲۹ درصدی داشته است.

اپلیکیشن های پلی استور

به‌طور کلی، اپلیکیشن‌های ثبت‌شده در روسیه و چین بیشترین شانس عدم دریافت پشتیبانی را داشته‌اند (۴۳ درصد) و ۳۷ درصد از اپلیکیشن‌های مخصوص کودکان نیز هیچ به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نکرده‌اند. تعداد این اپلیکیشن‌ها در اپ استور و گوگل پلی به‌‌ترتیب ۷۵ و ۸۱ هزار عدد بوده و Pixalate ادعا می‌کند که ۱۴ هزار عدد از آن‌ها اطلاعات کاربران را در اختیار شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌داده‌اند.

گزارش این شرکت تحقیقاتی همچنین نشان می‌دهد که ۳۰۶ هزار اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی پس از گذشت ۵ سال هنوز هیچ به‌روزرسانی جدیدی را دریافت نکرده‌اند. علاوه بر این، تعداد اپلیکیشن‌هایی که پس از گذشت ۳ سال پشتیبانی نشده‌اند نیز ۸۴۰ هزار عدد بوده است.

منبع: AppleInsider

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید