بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون کدام است؟ - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون کدام است؟ - تکفارس 

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون کدام است؟

کسری نراقی
۶ مهر ۱۴۰۱ - 11:48
اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي آیفون

بیشتر کاربران اینترنت در ایران دارای گوشی موبایل اندرویدی هستند و به همین دلیل پیدا کردن برخی از اپلیکیشن ها برای کاربران آیفون تبدیل به چالش شده است. اگر به دنبال اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون هستید و نمی‌دانید کدام اپلیکیشن را نصب کنید، این پست را از دست ندهید چرا که تمامی اپلیکیشن هایی که در این پست معرفی کرده‌ایم نسخه آیفون نیز دارند و می‌توانید بر روی گوشی آیفون یا حتی آیپد نصب کنید.

مقدمه اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون

یادگیری یک زبان جدید برای هر فردی می‌تواند لذت بخش باشد و تجربه زیادی با خود به همراه آورد. یادگیری زبان ترکی استانبولی در سال‌های اخیر از استقبال بالایی برخوردار بوده است، این عوامل می‌تواند سفر تفریحی یا حتی مهاجرت باشد. در دنیای امروزی یادگیری یک زبان جدید می‌تواند به گسترش ارتباطات و پیدا کردن دوستان جدید منجر شود که برای هر فردی قابل انجام نیست. از جمله زمان‌هایی که می‌توانید نیازمند یادگیری یک زبان جدید باشید می‌توان به ادامه تحصیل یا سفر کاری نیز اشاره کرد. در این موارد به دلیل اینکه نیازمند ارتباط بیشتری با مردم اطراف هستید، می‌بایست زبان جدید را به طور کامل یاد بگیرید و تسلط کافی داشته باشید.

زبان ترکی استانبولی

ترکی استانبولی از خانواده زبان‌های ترکی و دارای قدمت زیاد می‌باشد که از جمله زبان‌های زنده دنیا نیز می‌باشد. مردم کشور ترکیه که همسایه ایران می‌باشد به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند. این زبان طرفداران زیادی در سر تا سر دنیا دارد و بیش از دو برابر جمعیت کشور ترکیه، می‌توانند ترکی استانبولی صحبت کنند. الفبای این زبان در ابتدا با حروف عربی بوده و سپس در دوران حکومت آتاتورک به لاتین تغییر یافت. پس از این اقدام بسیاری از لغات زبان‌های دیگر مانند انگلیسی و حتی عربی به این زبان وارد شد و با ترکیب آن‌ها زبان ترکی استانبولی حاضر به وجود آمد.

چگونه ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

خوشبختانه راه‌های بسیاری برای یادگیری ترکی استانبولی وجود دارد. اگر اهل گپ زدن و چت کردن با افراد مختلف هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک دوست بومی برای تمرین و گپ و گفت پیدا کنید. البته این روش زمانی بیشتر کمک می‌کند که کمی ترکی استانبولی بلد باشید و درخواست خود را بتوانید به زبان ترکی ادا کنید تا حداقل بتوانید یک دوست پیدا کنید. دومین روش دیدن فیلم و سریال به زبان ترکی استانبولی است. صنعت سرگرمی ترکیه بسیار فعال است و فیلم و سریال‌های مدرن زیادی دارد و در حال ساخت است. دیدن سریال‌های ترکی ابتدا با زیرنویس فارسی و سپس زیرنویس ترکی می‌تواند کمک بزرگی در یادگیری زبان ترکی استانبولی به شما کند. پس سعی کنید در کنار برنامه روزانه اتان برای یادگیری ترکی، فیلم دیدن را نیز با آن اضافه کنید.

سومین روش استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون یا اندروید است. اگر دلتان می‌خواهد تنها با نشستن در خانه زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید، این روش به شدت پیشنهاد می‌شود. در ادامه مطلب چند مورد از بهترین اپلیکیشن ها را برایتان معرفی خواهیم کرد پس تنها کافی است ادامه مطلب را دنبال نمایید.

چهارمین روش و دیگر روش پیشنهادی ما به شما استفاده از دوره‌های آموزشی به جای شرکت کردن در کلاس‌های حضوری است. قطعاً شما نیز می‌خواهید که تنها با دیدن فیلم‌های آموزشی به سطح بالایی از یادگیری برسید و بتوانید در چند جلسه ترکی استانبولی را تا حد زیادی صحبت کنید. اگر به دنبال منبع خوب برای این روش می‌گردید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلم‌های آموزشی مجموعه فرادرس است. این مجموعه دارای آموزش‌های ویدیویی متعدد در مورد زبان‌های خارجی مخصوصاً ترکی استانبولی است که می‌توانید از لینک زیر دریافت نمایید.

یادگیری ترکی استانبولی سخت نیست!

یادگیری این زبان بسیار آسان است زیرا اولاً با حروف این زبان آشنایی کامل داریم. بنابراین مجبور نیستیم حروف جدیدی را یاد بگیریم. از طرفی کلمات همان‌طوری که نوشته می‌شوند خوانده می‌شوند و تنها کافی است تلفظ حروف را به طور کامل تمرین کنید و یاد بگیرید. پس از آن می‌توانید بدون هیچ دانشی جملات را بخوانید هر چند معنی آن‌ها را ندانید.

برخی از حروف در ترکی استانبولی با انگلیسی تفاوت دارند. از جمله حرف C که در ترکی استانبولی صدای “ج” می‌دهد. علاوه بر آن برخی حروف فارسی نیز در ترکی استانبولی وجود ندارد، مانند “خ و غ”. پس از دانستن این نکات قطعاً تصور اینکه یاد گرفتن زبان ترکی آسان است را حس کردید! یادتان باشد چه در یادگیری زبان ترکی چه در کارهای دیگر، این تلاش و کوشش است که جوابگو است و می‌تواند شما را به آن چه که می‌خواهید برساند.

کلاس زبان ترکی استانبولی می روم اما مطالب را فراموش می کنم!

دلیل پیش آمدن این اتفاق، عدم استفاده از روش آموزشی مناسب و نداشتن فشردگی مطالعه است. بسیاری از افراد می گویند یک سال تمام است که کلاس زبان می‌روم اما هنوز در حد مبتدی هستم، اگر با این افراد صحبت کنید متوجه می‌شوید که تنها چند ساعت در هفته برای زبان خواندن وقت می‌گذارند و گاهی همان چند ساعت در یک روز رخ می‌دهد. پس بهتر است به جای اینکه یک سال متوالی با فاصله زیاد ترکی بخوانید، ساعت مطالعه در هر روز را افزایش دهید. بدین گونه موفق خواهید شد در مدت زمان کم، بیشترین نتیجه را بگیرید که عالی است!

در مبحث یادگیری یک زبان جدید باید روی مکالمه تمرکز کنید. سعی کنید لغات را در داخل جمله یاد بگیرید و به حفظ کردن تکی معنی لغات فکر نکنید. این روش اگر با استفاده کردن لغات جدید در زندگی واقعی همراه باشد تأثیر زیادی خواهد داشت و بیشتر در ذهنتان می‌ماند. سعی کنید همیشه یک دفتر یا یک اپلیکیشن برای نوشتن به همراه داشته باشید و نکات و اصطلاحاتی که در هنگام فیلم دیدن می‌شنوید را یادداشت کنید. به علاوه از روش خاطره نویسی نیز استفاده کنید و معادل لغاتی که در زندگی روزمره از آن‌ها زیاد استفاده می‌کنید به زبان ترکی پیدا کنید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون

در ادامه مطلب لیستی از بهترین اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی مناسب گوشی‌های آیفون معرفی می‌کنیم که می‌توانید از اپ استور دانلود کرده و بر روی گوشی آیفون یا آیپد نصب کنید. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن Drops

اپلیکیشن دراپس یا Drops به عنوان برترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی و بیش از ۴۴ زبان زنده دیگر دنیا در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است. این اپلیکیشن از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند اما عملاً به زبان مادری احتیاجی نخواهید داشت زیرا تمامی بخش‌های این اپلیکیشن مصور هستند و به جای رجوع کردن به زبان مادری اتان می‌توانید معنی و مفاهیم هر لغت را توسط تصاویر به خاطر بسپارید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون کدام است؟ - تکفارس 

این اپلیکیشن دارای تمرین‌های ۵ دقیقه‌ای است، به این معنی که دیگر بهانه‌ای برای عدم تمرین نخواهید داشت و این ایده، به همان دلیلی که در ابتدا گفتیم پیاده سازی شده است. گفته شد که اگر تایم یادگیری زبان جدید را به جای اینکه طولانی‌تر باشد، فشرده کنید قطعاً تأثیر بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل است که این اپلیکیشن تمرین‌های ۵ دقیقه‌ای برای شما فراهم کرده است و شعار این اپلیکیشن در مورد این بخش این است: “حتی در شلوغ‌ترین روزها ۵ دقیقه فرصت برای یادگیری زبان خواهید داشت!”

در این اپلیکیشن شما می‌توانید بازی کنید بدون اینکه هدف اصلی اتان بازی کردن باشد. همراه با سرگرمی لغات و مکالمه یاد خواهید گرفت و به راحتی به خاطرتان خواهید سپرد. پس از تمامی این ویژگی‌ها، حالا می‌توانید اولین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون که معرفی کرده‌ایم بررسی کنید و در صورتی که مورد تأییدتان باشد آن را از اپ استور دانلود و نصب کنید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون کدام است؟ - تکفارس 

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که فرادرس دارای مجموعه‌های آموزشی فراوانی از جمله مجموعه آموزش‌های زبان است. اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس با این هدف تهیه شده است تا دسترسی کاربران موبایل به آموزش‌های این مجموعه آسان‌تر شود. محتوای موجود در این اپلیکیشن هیچ تفاوتی با محتوای سایت ندارد و حتی می‌توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود که قبلاً در فرادرس داشته‌اید، به حساب کاربری خود وارد شوید و از آموزش‌هایی که قبلاً تهیه کرده‌اید استفاده کنید.

فرادرس آموزش‌های خود را به صورت ویدیویی ارائه می‌دهد که یکی از بهترین روش‌های تدریس در سراسر جهان است و توسط متخصصان و اساتید بزرگ تأیید شده است که یادگیری یک دانش جدید با تماشای ویدیوهای آموزشی می‌تواند بسیار خوب و تأثیر گذار باشد. اگر پیش از این مجبور بودید برای یادگیری ترکی استانبولی یا هر دانش دیگری به کانال‌ها و سایت‌های مختلف رجوع کنید و هر سری هم دست خالی برمی گشتید، این بار مطمئن باشید که با مراجعه به فرادرس این اتفاق نخواهد افتاد.

زمانی که از مخاطبان فرادرس سؤال می‌شود چه چیزی شما را مجذوب آموزش‌های این مجموعه کرده است، معمولاً تدریس عالی و بسیار جذاب این مجموعه پاسخ این افراد است. پس اگر شما هم می‌خواهید یک آموزش عالی ببینید پیشنهاد می‌شود حتماً اپلیکیشن فرادرس را نصب و امتحان کنید. برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

اپلیکیشن Duolingo

شاید برای شما هم جالب باشد، چرا هر جایی می‌روید اسم دولینگو را می‌شنوید؟ دلیل واضح است. دولینگو به خودمانی آنقدری خفن است که می‌توان به عنوان اپلیکیشن شماره یک در مبحث آموزش زبان ترکی استانبولی و دیگر زبان‌ها نام برد. اما اگر در مطلب اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون به عنوان شماره سوم معرفی شده است، به دلیل این است که متأسفانه دولینگو از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند!

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون کدام است؟ - تکفارس 

حتماً با خودتان فکر کرده‌اید اگر زبان فارسی توسط دولینگو پشتیبانی نمی‌شود پس چطور می‌توان با استفاده از دولینگو زبان یاد گرفت؟ برای این کار باید به یک زبان دوم مانند انگلیسی تسلط داشته باشید. بدین ترتیب قادر خواهید بود تا ترکی استانبولی را بدون هیچ هزینه‌ای و به صورت صد در صد رایگان! توسط برترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی یاد بگیرید. ممکن است فکر کنید این کار برایتان خسته کننده خواهد بود. اما واقعیت اینجاست که بدین ترتیب زبان دوم شما نیز تقویت خواهد شد و در واقع با یک تیر دو نشان خواهید زد.

اپلیکیشن Mondley

آخرین اپلیکیشنی که می‌خواهیم در مطلب اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون معرفی کنیم، اپلیکیشن ماندلی است. یکی از برترین اپلیکیشن ها در زمینه آموزش زبان، نه تنها ترکی استانبولی همچنین بیش از ۳۰ زبان زنده دنیا است و توسط بیشتر وب سایت‌های آموزش زبان در خارج و کشورهای مختلف به عنوان اپلیکیشن برتر انتخاب شده است. این اپلیکیشن از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل انتخاب اول بیشتر ایرانی‌ها می‌باشد.

کار کردن با این اپلیکیشن بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک ایمیل است که با آن بتوانید اکانت ایجاد کنید. سپس وارد اپلیکیشن شده و دروس را به ترتیب دنبال نمایید. این اپلیکیشن شبیه یک شبکه اجتماعی آموزش زبان است و می‌توانید در بخش مخاطبین دوستان یا خانواده خود را که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند پیدا کرده و با همراهی آن‌ها زبان بخوانید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون کدام است؟ - تکفارس 

از جمله امکاناتی که این اپلیکیشن دارد دروس روزانه‌ای است که این اپلیکیشن با توجه به سطح شما برایتان در نظر می‌گیرد. در این بخش درس هر روز را باید در همان روز بخوانید و نمی‌توانید بیش از یک درس در این بخش بخوانید، و برای رفتن به درس بعدی باید منتظر فردا باشید.

همچنین این اپلیکیشن دارای بخش چت آنلاین است که در این بخش با هوش مصنوعی موجود در اپلیکیشن چت می‌کنید و ربات موجود در این بخش اشکالات گرامری شما را حل خواهد کرد. همچنین برای اینکه مکالمه ادامه پیدا کند پیشنهاداتی برای جمله بعدی به شما نشان می‌دهد که می‌توانید بر اساس سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید یا خودتان جواب را بنویسید. اگر جزو ترک زبانان ایران هستید و می‌خواهید ساختار زبان ترکی را بهتر درک کنید، پیشنهاد می‌کنیم آموزش زیر را از فرادرس دریافت کنید. لازم به ذکر است که این آموزش کاملاً به زبان ترکی است. برای دریافت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سخن آخر درمورد اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای آیفون

اپلیکیشن هایی که در این مطلب معرفی کردیم، همگی توسط کارشناسان آموزش زبان بررسی شده‌اند و جزو برترین اپلیکیشن های آموزشی هستند، و می‌توانید با خیال راحت از آن‌ها استفاده نمایید. با استفاده کردن از این اپلیکیشن ها می‌توانید لذت یادگیری ترکی استانبولی را در منزل، سر کار و حتی زمانی که منتظر مترو هستید تجربه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.