بهرین سایت شماره مجازی رایگان کدام است؟ - تکفارس 
بهرین سایت شماره مجازی رایگان کدام است؟ - تکفارس 

بهرین سایت شماره مجازی رایگان کدام است؟

کسری نراقی
۶ مهر ۱۴۰۱ - 11:47
سایت شماره مجازی رایگان + اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

تا قبل از این بسیاری از ثبت نام‌هایی که می‌خواستیم در وبسایت های خارجی و سرویس‌های بین‌المللی مانند گوگل و فیسبوک انجام دهیم تنها با نوشتن ایمیل انجام می‌شد و نیازی به وارد کردن شماره تلفن همراه نبود ولی در سالیان اخیر به خاطر جلوگیری از ثبت نام با ایمیل‌ها جعلی تصمیم گرفته شد تا به تأیید هویت از طریق شماره تلفن همراه توجه بیشتری شود و در این راه یکی از ساده‌ترین راه‌های تأیید هویت و شماره تلفن افراد ارسال پیامک متنی است تا کد چند رقمی در داخل پیام متنی را در سایت مربوطه وارد کنیم و فرآیند ثبت نام و عضویت را تکمیل کنیم. معمولاً بعضی از افراد دوست ندارند که از شماره‌ی واقعی خود به دلیل مسائل اخلاقی و امنیتی استفاده کنند و ترجیح می‌دهند از شماره مجازی برای این کار بهره ببرند. در این مطلب می‌خواهیم اشاره‌ای داشته باشیم به شماره‌های مجازی و انواع اپلیکیشن و سایت شماره مجازی رایگان که می‌توانیم با آنها شماره‌های تلفن به‌صورت مجازی بسازیم.

چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟

معمولاً برخی از افراد که می‌خواهند از سرویس‌های بخصوص خارجی استفاده کنند اگر از شماره تلفن با پیش شماره‌ی ایران استفاده کنند با خطای پشتیبانی نکردن از شماره تلفن کشور شما مواجه خواهند شد و کمتر کسی می‌تواند از داخل ایران با شماره‌های رایج کشورمان در این سایت‌ها ثبت نام کنند. یک نمونه بارز آنها ثبت نام اپل آیدی (Apple ID) است که وقتی کاربران ایرانی بخواهند برای گوشی‌های آیفون خود اکانت رسمی برای پشتیبانی در شرکت اپل بسازند با این مشکل مواجه خواهند شد.

بهرین سایت شماره مجازی رایگان کدام است؟ - تکفارس 

راه حل این موضوع در استفاده از شماره تلفن مجازی کشورهای دیگر است تا بدون محدودیت بتوانیم از امکانات و سرویس‌هایی که شهروندان دیگر کشورها آزادانه و بدون مشکلی استفاده می‌کنند بهره ببریم. البته در برخی مواقع استفاده از برخی نرم افزارهای پروکسی می‌تواند کارساز باشد ولی مشکلاتی که با نرم افزارهای پروکسی از قبیل کاهش سرعت و کاهش ضریب امنیت داریم خود باعث استفاده نکردن از آنها برای این منظور خواهد شد.

سیاست‌های اعمال شده از طرف کشورهای غربی باعث شده است تحریم‌هایی بر علیه کشورمان وضع تا نتوانیم از سرویس‌ها و خدمات وبسایت های مهم و مطرح در زمینه کامپیوتری استفاده کنیم ولی از فواید مهمی که شماره‌های مجازی برای کاربران ایرانی خواهند داشت عبور از این تحریم‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده است. البته نه تنها ایران بلکه کشورهای دیگری هم هستند که برای دور زدن این‌گونه محدودیت‌ها به استفاده از شماره‌های مجازی رو می‌آورند. پس با استفاده از سایت شماره مجازی رایگان و اپلیکیشن های آن می‌توانیم به‌صورت نامحدود و بدون هزینه انواع شماره‌های مجازی پیش شماره‌هایی از کشورهای آمریکا و کانادا و… را در اختیار داشته باشیم. برای کسب آموزش‌های لازم می‌توانید از فیلم‌های آموزشی فرادرس در این زمینه استفاده کنید.

معرفی شماره مجازی (Virtual Number)

بعد از اینکه با دلایل استفاده از شماره‌های مجازی آشنا شدیم بد نیست تعریف کاملی از خصوصیات آنها در دست داشته باشیم. شماره مجازی از نوع شماره گیری مستقیم داخل است که به شماره تلفن همراه و ثابت اتلاق می‌شود که به یک دستگاه و خط تلفن خاصی وصل نیست و کاربران این اجازه را خواهند داشت تا تمامی تماس‌ها و پیام‌های ارسالی را از راه یک شماره به شماره‌ای دیگر و از طریق آدرس IP یا دستگاه‌های هدایت و مسیریابی انجام دهند. شماره‌های مجازی را معمولاً شماره‌های آنلاین هم می‌نامیم.

تا قبل از این شماره‌های تلفن که به‌صورت سنتی وجود داشتند و هنوز هم نقش اصلی در ارتباطات شهری و کشوری را دارند؛ برای اینکه کار کنند باید به یک خط تلفن که از طریق مخابرات پشتیبانی می‌شود انجام می‌شد. و از طرفی این شماره تلفن ثابت باید از طریق یک کابل مسی یا فیبر نوری به یک شماره تلفن دیگری با همین ویژگی جهت ارتباط داشتن متصل می‌گردید که کلیه‌ی این مراحل به‌صورت فیزیکی قابل رویت می‌باشد. گوشی‌های تلفن همراه گرچه در ظاهر به‌صورت بی سیم هستند ولی کابل‌های اصلی و برج‌های مخابراتی که باعث ارتباط و اتصال آنها می‌شوند با کابل و تجهیزات سخت افزاری مرتبط هستند.

ولی در این وضعیت شماره‌های مجازی سنت‌های قبلی را از بین برده‌اند و دیگر نیازی به کابل و تنظیمات شبکه جهت اتصال به سراسر کشور و جهان نیست و تنها با استفاده از سایت شماره مجازی رایگان و اپلیکیشن های آنها می‌توانیم به‌صورت رایگان و به‌سادگی شماره تلفن خارجی خود را با هر پیش شماره‌ای که می‌خواهیم ایجاد کنیم.

سایت شماره مجازی رایگان + اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

روش کار شماره مجازی چگونه است؟

شماره‌های مجازی جهت اینکه بتوانند بدون استفاده از کابل و تجهیزات مخابراتی به سراسر جهان متصل شوند دیگر نیازی به قطعات سخت افزاری ندارد و کافی است تا از یک اشتراک اینترنتی استفاده کنند تا بتوانیم به هر نقطه‌ای از جهان جهت برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک متصل شویم. پس در اینجا نیازی به حتی یک سیستم کامپیوتری نداریم و با استفاده از گوشی تلفن همراه می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

از طرفی برای استفاده از یک شماره مجازی حتی نیازی به یک سیم کارت فیزیکی هم نخواهیم داشت و به همین خاطر نیازی نیست در یک گوشی تلفن همراه برای ارتباط از طریق یک شماره مجازی سیم کارت واقعی در گوشی ما قرار داشته باشد. از ویژگی‌های خوبی که شماره‌های مجازی دارند این است که اگر بخواهیم مثلاً در ساعات خاصی از شبانه روز مزاحمت تلفنی نداشته باشیم و همین‌طور شماره‌هایی که درخواست تماس تلفنی داشتند مطلع باشیم می‌توانیم تمامی تماس‌های ورودی خود را به یک شماره مجازی هدایت کنیم و همچنین پیامک‌هایی که ارسال می‌شوند را به شماره مجازی بفرستیم.

پس برای اینکه بخواهیم بدون محدودیت و با تغییر هویت بتوانیم آزادانه به فعالیت در فضای مجازی و همچنین ارتباطات تلفنی دست پیدا کنیم می‌توانیم از شماره مجازی جهت این کار استفاده کنیم.

مهمترین کاربردهای انواع شماره مجازی

خب شاید تا به اکنون از خود پرسیده باشید که کاربرهای مهم شماره مجازی چیست و چرا کارهایی می‌توانیم با آنها انجام دهیم؟ البته کاربردهای موجود برای شماره‌های مجازی متعدد هستند و هرکسی برحسب مشاغلی که دارد می‌تواند از آنها استفاده کند. مهم‌ترین کاربردهای شماره مجازی به دو مورد زیر تقسیم می‌شوند:

  1. کاربردهای شخصی
  2. کاربردهای تجاری

در مورد کاربردهای شخصی هرکسی می‌تواند بر اساس نیاز خود از موارد زیر استفاده کند.

درخواست کار و شغل

مطمئناً اگر بخواهید در کشوری دیگری به دنبال کار بگردید ابتدا باید رزومه شغلی خود را برای کشورهای مورد نظر و شرکت‌های بین‌المللی ارسال کنید و اگر بخواهید شرکت مورد نظر اطلاعی از محل زندگی و هویت شما نداشته باشد می‌توانید به‌سادگی از شماره‌های مجازی استفاده کنید و محدودیت‌های مربوط به عدم اشتغال در کشورهای دیگر برای ایرانیان را دور بزنید. در نتیجه شانس شما برای قبولی در آزمون‌ها و کسب شغل مورد نظرتان بیشتر خواهد شد و کارفرمایان راحت‌تر با شما ارتباط خواهند داشت.

سایت شماره مجازی رایگان + اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

کار با اپلیکیشن شبکه های اجتماعی

در برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام مشاهده می‌کنیم که اگر بخواهیم به اطلاعاتی دسترسی داشته باشیم پیغام “این محتوا برای منطقه شما قابل دسترسی نیست” نمایش داده خواهد شد و به این معنی است که کاربران ایرانی نمی‌توانند به همه‌ی بخش‌های این نرم افزار دستیابی داشته باشند و یکی از بهترین راه‌ها برای این کار استفاده از شماره مجازی است.

ارتباط با اعضای خانواده

اگر بخواهید با اعضای خانواده و فامیل خود که در کشورهای سراسر جهان زندگی می‌کنند ارتباط و تماس حاصل کنید هزینه تماس تلفنی به‌صورت کابلی بسیار بالا خواهد بود ولی اگر تمام اعضای خانواده بتوانند یک شماره مجازی برای خود داشته باشند می‌توانیم تماس‌های خودمان را بر روی آن هدایت کنیم و از هزینه‌های بالا جلوگیری کنیم.

پنهان کردن هویت اصلی

معمولاً خیلی از افراد به خاطر معذوریت‌هایی که در زندگی شخصی و کاری خود دارند نمی‌خواهند شماره تلفن اصلی و واقعی خود را در معرض دید کاربران و سایر افراد قرار دهند و به همین خاطر یکی از کاربردهای مهمی که شماره مجازی برای افراد خواهد داشت پنهان کردن هویت اصلی آنها خواهد بود، در جایی که هیچ نشانی از شماره تماس آنها در وبسایت ها و اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی یافت نخواهد شد.

از جمله کاربردهای دیگری که برای استفاده از شماره مجازی می‌توانیم بیان کنیم کاربردهای تجاری و کاری است.

فروش بین المللی محصولات

یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که شماره مجازی می‌تواند در کسب و کارهای صادرات محور داشته باشد استفاده از آن برای ارتباط برقرار کردن با شرکا و مشتریان در کشورهای دیگر است. با استفاده از این شماره‌ها که معمولاً می‌تواند با پیش شماره‌های آمریکا، کانادا، انگلیس و… باشد به‌سادگی می‌توانیم علاوه بر ایجاد اعتماد در مشتریان، هزینه‌های مربوط به برقرار کردن تماس تلفنی را نیز بسیار کاهش داد.

مشاوره های بین المللی

اگر شما هم به عنوان یک مشاور کسب و کار فعالیت می‌کنید باید بدانید که می‌توان با استفاده از سایت شماره مجازی رایگان می‌توانید به مشاوره خود رسمیت بالاتری ببخشید و افراد برای ارتباط برقرار کردن با شما اعتماد بیشتری خواهند داشت.

سایت شماره مجازی رایگان + اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

معرفی بهترین وبسایت و اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

برای اینکه بخواهیم شماره مجازی مخصوص خود را به‌صورت رایگان بسازیم می‌توانیم از دو روش وبسایت و اپلیکیشن های موبایلی استفاده کنیم. برای هرکدام از این دو روش می‌توانیم نمونه‌هایی را بیاوریم تا بتوانید به‌سادگی به‌صورت نامحدود و رایگان شماره مجازی خود را ایجاد کنید و از محدودیت‌ها و تحریم‌های موجود عبور کنید.

وبسایت receive-smss

یکی از بهترین وبسایت هایی که در این مقاله می‌خواهیم جهت ساخت شماره مجازی به شما پیشنهاد دهیم وبسایت receive-smssv است که از کشورهای مهمی مانند آمریکا، کانادا، هلند، آلمان، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، روسیه و … شماره‌های مجازی به‌صورت رایگان و همین‌طور پرمیوم دارد که البته بیشتر شماره‌های موجود در آن به‌صورت رایگان قابل ثبت نام هست.

سایت شماره مجازی رایگان + اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

وبسایت freesmscenter

سایت دیگری که با استفاده از آن می‌توانیم با پیش شماره‌های ۹ کشور مختلف (انگلستان، کانادا، روسیه، هنگ کنگ، سوئد، چین، هلند، آمریکا، استرالیا) شماره مجازی بسازیم وبسایت freesmscenter است البته به خاطر ترافیک زیادی که روی این وبسایت غالباً پیام‌ها با اندکی تأخیر نمایش داده خواهند شد.

وبسایت ۷sim

یکی دیگر از انواع سایت شماره مجازی رایگان که می‌توانیم از آن برای ساخت شماره‌های عمومی کشورهای دیگر استفاده کنیم وب‌سایت ۷sim است که برخی از این کشورها عبارت‌اند از: انگلستان، روسیه، بلژیک، سوئد، آمریکا، اسپانیا، کانادا و … تقریباً اکثر شماره تلفن‌هایی که از این وب‌سایت تهیه شده است کار می‌کنند و مشکلی بابت بلاک شدن ندارند.

اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

بعد از اینکه وب سایت‌های مختلف برای ساخت شماره مجازی رایگان را مشاهده کردیم این بار به سراغ برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن های موجود برای ایجاد این شماره‌ها می‌رویم.

اپلیکیشن ساخت شماره مجازی Text Free & Call Free

یکی از برنامه‌های جذاب برای ساخت شماره مجازی بدون برنامه، اپلیکیشن Text Free & Call Free می‌باشد که در این برنامه امکان اینکه کاربران بتوانند خودشان به صورت کاملاً رایگان با هر کسی در سراسر جهان تماس بگیرند و یا به فردی به‌صورت رایگان پیام متنی بدهند فراهم شده است.

به‌راحتی می‌توانیم به هر کشوری با استفاده از شماره مجازی که با پیش شماره تلفن‌های آمریکا، کانادا و … ایجاد شده است تماس بگیریم و پیامک بفرستیم و بدون اینکه هویت اصلی ما فاش شود با شماره مجازی ساخته شده در اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی ثبت نام کنیم تا تأییدیه عضویت را در قالب یک پیامک دریافت کنیم. اگر بخواهید اپلیکیشن Text Free & Call Free را برای گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید می‌توانید آن را از طریق فروشگاه گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

سایت شماره مجازی رایگان + اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

اپلیکیشن ساخت شماره مجازی Text Me

در ادامه انواع سایت شماره مجازی رایگان یکی از برنامه‌هایی که امکانات و مزایای متعددی برای ساخت شماره مجازی دارد اپلیکیشن Text Me است که مزایای مهم آن عبارت‌اند از:

  • برقراری تماس به‌صورت نامحدود و رایگان با شماره‌های اختصاصی
  • امکان ارسال و دریافت پیامک‌های متنی به‌صورت رایگان
  • دسترسی داشتن به شماره‌های مجازی با پیش شماره آمریکا و کانادا
  • امکان برقراری تماس‌های ویدیویی
  • رابط و محیط کاربری بسیار آسان و جذاب
  • ساخت شماره مجازی برنامه‌های شبکه اجتماعی

برای اینکه اپلیکیشن Text Me را برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون نصب کنید می‌توانید از فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور آنها را دانلود و فعال کنید.

جمع بندی درباره سایت شماره مجازی رایگان

در این مطلب سعی کردیم شما را با ابزار جدید و کاربردی شماره مجازی آشنا کنیم و درباره راه‌های ساخت آن با در نظر گرفتن کاربردهایی که خواهند داشت صحبت کنیم که یکی از این راه‌ها استفاده از سایت شماره مجازی رایگان و دیگری هم کار با اپلیکیشن های اختصاصی برای ساخت شماره مجازی است. در صورتی که علاقمند به یادگیری نکات و اصول حفظ امنیت در شبکه های کامپیوتر و اینترنت هستید پیشنهاد می‌کنم از فیلم‌های آموزشی فرادرس استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.