جریمه ۲۷ میلیون دلاری تیک تاک به خاطر نقض قانون محافظت از اطلاعات کاربران انگلیس - تکفارس 
جریمه ۲۷ میلیون دلاری تیک تاک به خاطر نقض قانون محافظت از اطلاعات کاربران انگلیس - تکفارس 

جریمه ۲۷ میلیون دلاری تیک تاک به خاطر نقض قانون محافظت از اطلاعات کاربران انگلیس

افشین نوری
۵ مهر ۱۴۰۱ - 20:10
TikTok Notes

تیک تاک یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است و اکثر کاربران آن جوانان و نوجوانان هستند. حالا رویترز گزارش داده است که انگلیس قصد دارد تیک تاک را به خاطر قوانین این کشور ۲۷ میلیون دلار جریمه کند.

طبق این گزارش، تیک تاک در حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران نوجوان کوتاهی کرده است و به نظر می‌رسد این شرکت اطلاعات کاربران زیر ۱۳ سال را بدون رضایت والدین آن‌ها پردازش کرده است در حالیکه اجازه چنین کاری را نداشته است. تیک تاک در واکنش به این ادعای دولت انگیس گفته است که این شرکت همواره خود را متعهد به محافظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران خود می‌داند و ادعاهای مقامات انگلیسی واقعیت ندارد.

مطالب مرتبط:

انگلیس معتقد است که تیک تاک قانون محافظت از داده‌های کاربران انگیسی را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نقض کرده است. چند ماه پیش نیز سنای آمریکا قانونی به تصویب رساند که به موجب آن شرکت تیک تاک باید از اطلاعات کاربران زیر ۱۶ سال به‌طور ویژه محافظت کند.

این‌روزها، ویدیوهای کوتاه محبوبیت زیادی در بین کاربران نوجوان پیدا کرده است و تیک تاک با وجود اینکه یک پلتفرم چینی است اما آمریکایی علاقه زیادی به آن دارند‌. گزارش‌هایی نیز ادعا کرده‌اند که نوجوانان اکثر جستجوهای خود را به جای موتور جستجوی گوگل، در تیک تاک انجام می‌دهند.

طبق یک تحقیق جدید، میزان استفاده از تیک تاک در طول ماه به‌طور میانگین ۲۳.۶ ساعت است که از میانگین ۲۳.۲ درصد برای یوتیوب فراتر رفته است. ضمنا ۴۰ درصد از کاربران نسل Z ترجیح‌شان شبکه‌هایی مثل اینستاگرام و تیک تاک است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که دعوای حقوقی دولت انگلیس با تیک تاک به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید