صفحه فیس بوک کاربری که مسیر جت شخصی مارک زاکربرگ و ایلان ماسک را ردیابی می کرد مسدود شد - تکفارس 
صفحه فیس بوک کاربری که مسیر جت شخصی مارک زاکربرگ و ایلان ماسک را ردیابی می کرد مسدود شد - تکفارس 

صفحه فیس بوک کاربری که مسیر جت شخصی مارک زاکربرگ و ایلان ماسک را ردیابی می کرد مسدود شد

افشین نوری
۳ مهر ۱۴۰۱ - 10:43
فیس بوک

یک دانشجوی دانشگاه فلوریدا به نام Jack Sweeney که اقدام به ردیابی جت شخصی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ کره بود و مسیر آن‌ها را در شبکه‌های ‌اجتماعی منتشر کرده بود حالا با ممنوعیت جدی از سوی فیس بوک روبه‌رو شده است. 

این دانشجو، تصویری در توییتر خود منتشر کرده است که هشداری از طرف فیس بوک به او ارسال شده است و در آن گفته شده است که صفحه او برای ردیابی جت شخصی زاکربرگ قوانین فیس بوک را نقض کرده است و دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد‌. این اقدام فیس بوک باعث شد تا عملکرد بات اختصاصی Sweeney در سایر وب‌سایت‌ها مختل بشود. 

لازم به ذکر است که Sweeney جت شخصی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا را نیز قبلا ردیابی کرده بود که با انتقاد جدی ماسک مواجه شد. حالا صفحه او در فیس بوک مشمول محتوای مضر برای سلامتی افراد تشخیص داده شده است و دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. 

با این حال، Sweeney خودش معتقد است که سلامتی کسی را به خطر نینداخته است و صرفا دوست دارد که مسیر جت شخصی افراد سرشناس را دنبال کند‌. اما آنچه مسلم است این است که این اطلاعات در فضای عمومی منتشر شده‌اند و در اختیار همه افراد قرار گرفته‌اند. ‌

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اقدام بعدی Sweeney بعد از مسدود شدن صفحه‌اش در فیس بوک چه خواهد و آیا او باز هم به انتشار مسیر جت شخصی زاکربرگ اقدام خواهد کرد یا نه.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.