پردازنده Core i9-13900K اینتل در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت - تکفارس 
پردازنده Core i9-13900K اینتل در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت - تکفارس 

پردازنده Core i9-13900K اینتل در صدر بنچمارک PassMark قرار گرفت

افشین نوری
۲ مهر ۱۴۰۱ - 21:20
اینتل Core i9-13900K

بنچمارک PassMark به‌تازگی نتایج بنچمارک پردازنده i9-13900KS اینتل را منتشر کرده است که دید بسیار خوبی را از عملکرد آن در اختیار ما قرار می‌دهد‌. 

طبق این گزارش، امتیاز تک‌هسته‌ای ۱۳۹۰۰KS در بنچمارک مذکور برابر با ۴,۸۸۳ شده است که آن را در صدر لیست پردازنده‌ها قرار می‌دهد. این پردازنده دارای ۲۴ هسته پردازشی است که شامل ۸ هسته عملکردی و ۱۶ هسته کم‌مصرف می‌شود. حداکثر سرعت کلاک i9-13900KS به‌لطف استفاده از فناوری TVB اینتل می‌تواند به ۵.۸ گیگاهرتز برسد. همه این مشخصات باعث شده است تا امتیاز تک‌هسته‌ای i9-13900KS حدود ۴۰۰ امتیاز بیشتر از i9-12900KS بشود.

مطالب مرتبط:

یکی از مزیت‌های فناوری TVB اینتل این است که موجب می‌شود در صورت در دسترس بودن قدرت کافی، هسته های عملکردی این تراشه فعال شوند. این فناوری برای اولین بار دو سال پیش معرفی شد و اکنون بهبودهای زیادی در آن رخ داده است.

اینتل

نتایج بنچمارک i9-13900KS نشان می‌دهند که شایعات قبلی درباره این تراشه صحت داشتند بطوریکه اوایل امسال شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه سرعت کلاک هسته‌های عملکردی ۱۳۹۰۰KS به ۵.۵ گیگاهرتز خواهد رسید و در حالت بوست سرعت ۵.۸ گیگاهرتز را تجربه خواهند کرد.

از طرفی، وب‌سایت ECSM گزارش داده است که پردازنده‌های راپتور لیک اینتل دارای حافظه کش L2 و L3 بزرگتر و پهنای باند وسیع‌تر با تاخیرهای کمتر خواهند بود و عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای آن‌ها به‌ترتیب ۱۳ و ۴۲ درصد بهبود خواهد یافت.

اینتل قرار است در ماه جاری از پردازنده‌های سری راپتور لیک رونمایی کند و باید ببینیم این پردازنده‌ها با چه مشخصاتی ارائه می‌شوند. این پردازنده‌ها رقیب مستقیم سری رایزن ۷۰۰۰ ای‌ام‌دی خواهند بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید