افزایش سرمایه گذاری مایکروسافت در چین علیرغم افزایش تنش بین چین و آمریکا - تکفارس 
افزایش سرمایه گذاری مایکروسافت در چین علیرغم افزایش تنش بین چین و آمریکا - تکفارس 

افزایش سرمایه گذاری مایکروسافت در چین علیرغم افزایش تنش بین چین و آمریکا

افشین نوری
۲ مهر ۱۴۰۱ - 07:57
افزایش سرمایه گذاری مایکروسافت در چین علیرغم افزایش تنش بین چین و آمریکا - تکفارس 

در حالیکه جنگ اقتصادی بین چین و آمریکا در حال شدت گرفتن است، مایکروسافت گفته است که  ۱۰۰۰ نیروی جدید در چین استخدام خواهد کرد.

آمریکا اخیرا تحریم‌های زیادی را علیه چین اعمال کرده است، ولی با وجود این به نظر می‌رسد شرکت‌های آمریکایی همچنان تمایل به فعالیت در داخل کشور چین دارند. میکروسافت هم‌اکنون بیش از ۹۰۰۰ نیروی کار در چین دارد که عمدتا تکنسین فنی و متخصصان تحقیق و توسعه هستند و حالا قرار است ۱۰۰۰ نفر دیگر نیز به آن‌ها اضافه شود. 

مایکروسافت همچنین قصد دارد تعداد دفاتر خود را در شهرهای مختلف چین افزایش دهد. این شرکت در حال حاضر ۱۳ دفتر در این کشور دارد که طبق برنامه جدید مایکروسافت قرار است تعداد آن‌ها ظرف ۳ تا ۵ سال آینده افزایش یاید.‌ مایکروسافت این خبر را در مراسم سالروز ورود این شرکت به بازار چین اعلام کرده و گفته است که همچنان به توسعه بخش‌های مختلف خود در این کشور ادامه خواهد داد. 

مطالب مرتبط:

این در حالیست که روابط چین و آمریکا در ماه‌های اخیر به خاطر مساله تایوان تیره‌تر شده است و آمریکا به تازگی از شرکت‌های انویدیا و ای ام دی خواسته است که فروش تراشه‌های خود به کشورهای روسیه و چین را متوقف کنند. برخی شرکت‌های چینی مثل هواوی نیز سال‌هاست که تحت تحریم آمریکا هستند. 

 در هر حال، چین یکی از بزرگترین بازارهای دنیاست و اکثر شرکت‌ها دوست دارند که در این بازار سرمایه‌گذازی کنند. بنابراین به نظر می‌رسد که تحریم‌های آمریکا مانع جدی برای پیشرفت این کشور ایجاد نخواهد کرد. در حال حاضر شرکت‌های بزرگ آمریکایی مثل اپل و تسلا در این کشور مشغول به فعالیت هستند و بخش بزرگی از درآمدهای خود از طریق بازار چین کسب می‌کنند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید