بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 
بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید

کسری نراقی
۲ مهر ۱۴۰۱ - 01:16
بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 

گاهی اوقات ممکن است استفاده هایی در اینترنت و شبکه های مجازی داشته باشیم که کسی از مخاطبین ما نسبت به آنها آگاهی نداشته باشد و بتوانید آزادانه و بدون هیچ محدودیتی شروع به کار با خدمات و امکانات هر وبسایت و اپلیکیشنی کنیم. در این میان یکی از راه های جدیدی که می توانیم هویت خود را پنهان کنیم استفاده از شماره مجازی است. شماره های تلفنی که برای کشور ما نیست و می توانیم بصورت رایگان آنها را برای خودمان ثبت کنیم. از جمله کاربردهایی که این نوع شماره ها دارند این است هیچ اثری از یک شخص واقعی در دنیای مجازی نخواهد بود و این شماره نیز علاوه بر اینکه کارایی شبیه به شماره های واقعی دارد ولی قابل رهگیری نیست. در این مطلب می خواهیم علاوه بر تعریف شماره مجازی و ویژگی ها آن درباره انواع بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید با شما صحبت کنیم.

چرا باید از شماره مجازی استفاده کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی اپلیکیشن های مناسب برای ساخت شماره مجازی برویم می خواهیم در مورد چرایی استفاده از این ابزار صحبت کنیم.

استفاده از شماره تلفن های کشورهای دیگر

در این میان می توانیم نرم افزارها و برنامه های مختلفی را معرفی کنیم که هر یک با تنظیمات و بخش های مختلف خود طریقه ساخت شماره مجازی را به ما آموزش می دهند و این شماره ها را برای ما می سازند. معمولا اکثر افراد می خواهند در ابتدا از شماره تلفن هایی با پیش شماره کشور آمریکا یا کانادا استفاده کنند چون هیچ گونه مزاحمتی از طرف سرویس دهنده ها و خدمات وبسایت ها ندارند و براحتی می توانیم به تمامی بخش ها و سطوح کاربری در هر اپلیکیشنی مانند اینستاگرام دسترسی داشته باشیم.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 

دور زدن تحریم های بین المللی

از جمله دلایل مهمی که باید برای ما ایرانیان کاملا جذاب باشد دور زدن انواع تحریم هایی است که توسط شرکت ها و نرم افزارهای آنها برعلیه ایران و ملت ایران اعمال شده است. برای این منظور به جهت اینکه توسط اپلیکیشن های مذکور هویت و سیم کارت واقعی ما مشخص نشود می توانیم از شماره مجازی استفاده کنیم. این تغییر هویت با استفاده از پیش شماره ای است که قبل شماره های تلفن ما قرار می گیرند. پس با استفاده از بهترین اپلیکیشن شماره مجازی می‌توانیم به‌صورت نامحدود و بدون هزینه انواع شماره‌های مجازی پیش شماره‌هایی از کشورهای آمریکا و کانادا و… را در اختیار داشته باشیم. برای کسب آموزش‌های لازم می‌توانید از فیلم‌های آموزشی فرادرس در این زمینه استفاده کنید.

رایگان بودن ساخت و استفاده از آنها

یکی از دلایل دیگری که ما را ترغیب می کند تا از شماره های مجازی استفاده کنیم رایگان بودن ساخت آنهاست که باعث می شود افراد زیادی به استفاده از این شماره ها روی بیاورند. در حالت عادی اگر بخواهیم یک شماره واقعی همراه با سیم کارت فیزیکی که باید در داخل گوشی تلفن همراه نصب کنیم، تهیه کنیم باید هزینه ی اولیه آن را پرداخت کرده و بعد از آن هم هزینه ی ماهانه آن را بابت پیامک و تماس های صوتی به اپراتورهای تلفن همراه بپردازیم ولی در نه تنها در ساخت آن با استفاده از بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید هیچ هزینه ای نمی دهیم بلکه در هنگام کار کردن با آن و استفاده از خدمات این شماره ها نیازی به پرداخت هزینه های مختلف نیست.

عدم اعمال محدودیت ها

با توجه به شرایط فرهنگی و سیاسی که برای هر کشوری ایجاد شده است در برخی مواقع محدودیت هایی از طرف اپراتورهای تلفن همراه بر روی اپلیکیشن هایی اعمال می شود که اجازه نمی دهد از تمامی امکانات یک برنامه به خوبی استفاده کنیم. بطور مثال تماس صوتی نرم افزار تلگرام محدود شده است و امکان برقراری یک تماس تلگرامی در کشورمان وجود ندارد. البته در برخی مواقع هم بعضی از محدودیت ها توسط خود طراحان نرم افزار برای کشورهای مختلفی اعمال می شود که دست ما را برای استفاده کامل از یک ابزار سودمند خواهد بست، پس به همین خاطر می توانیم از انواع اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی کمک بگیریم تا بتوانیم محدودیت ها را کنار بگذاریم و آزادانه فعالیت های خودمان را انجام دهیم.

حال که با دلایل استفاده از شماره مجازی آشنا شدیم بعد نیست تعریف کاملی از آن داشته باشیم.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 

شماره مجازی (Virtual Number) چیست؟

بعد از اینکه با دلایل مهم و اصلی برای استفاده از شماره مجازی آشنا شدیم می خواهیم تعریف کلی درباره آن داشته باشیم. شماره مجازی در اصل به شماره تلفنی که به کشوری دیگر تعلق دارد گفته می شود و ما مدیریت آن را به عهده گرفته ایم. مجازی بود عنوان این شماره ها به این دلیل است که برای آنها هیچگونه سیم کارت فیزیکی وجود ندارد و جهت مدیریت آنها باید از طریق یک نرم افزار مخصوص که با آن شماره مجازی را ایجاد کرده ایم کار مدیریت جزئیات آن را انجام دهیم.

از جمله مزایای ساخت شماره مجازی که با استفاده از اپلیکیشن هایی که در سیستم عامل اندروید وجود دارد نامحدود بودن ساخت آنهاست و شما به هر اندازه که بخواهیم می توانید شماره مجازی از کشورهای مختلفی بسازید و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد. و در این زمینه هرکاری که با یک شماره ی واقعی از قبیل استفاده از آنها در اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی، ارتباط تماس صوتی، ارسال و دریافت پیامک وجود دارد را انجام دهید و بهمین خاطر مدیریت شماره های مجازی از شماره های واقعی ساده تر و بدون پیچیدگی است.

ویژگی های مهم و کاربردی انواع شماره مجازی

برای استفاده از شماره های مجازی کاربردها و مزایای مختلفی را می توانیم نام ببریم که هرکدام بیانگر برتری های آنها نسبت به شماره های واقعی نیز می شود. در اصل کار کردن با یک شماره مجازی به معنای عبور از محدودیت های ایجاد شده برای هر گروه از مردم در کشورهای مختلف است و این به نوبه خود ویژگی مهم شماره مجازی می باشد و می تواند با استفاده از بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید به این مهم برسیم.

عدم نیاز به سیم کارت

ویژگی اولیه ای که بیشتر به چشم می آید این است که شماره های مجازی برای کار کردن نیازی به داشتن سیم کارت ندارند و براحتی می توانیم بدون اینکه یک گوشی مناسب جهت فعال سازی شماره تلفن داشته باشیم از آن استفاده کنیم. فرض کنید که بخواهیم از تعداد نامحدودی شماره مجازی استفاده کنیم و هر کدام به همراه خود سیم کارت داشتند در اینصورت به چه تعداد گوشی برای فعال سازی آنها نیاز داشتیم؟ پس از این نظر یکی از مزیت های اولیه شماره های مجازی عدم نیاز به سیم کارت است.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 

مخفی بودن شماره تلفن واقعی

وقتی بخواهیم در وبسایت ها و شبکه های مجازی متعددی که وجود دارند عضو شویم و معمولا برای عضویت در آنها از شماره واقعی استفاده کنیم دیگران از وجود ما در این شبکه های اجتماعی مطلع خواهند شد و شاید در مواقعی ما نمی خواهیم دیگران از حضور ما در این اپلیکیشن ها اطلاع پیدا کنند. ولی با استفاده از شماره مجازی که ساخته ایم می توانیم براحتی و بدون اینکه کسی از وجود ما در هر اپلیکیشنی اطلاع پیدا کند از امکانات آنها استفاده کنیم و شماره واقعی ما مخفی بماند. و از طرفی نیز بدون اینکه هویت ما آشکار شود هر فعالیت رسمی و شخصی در وبسایت ها و نرم افزارهای مختلف داشته باشیم.

مراحل ایجاد سریع و ساده

اگر بخواهیم شماره مجازی را بسازیم در مراحل ساخت آن هیچ پیچیدگی خاصی وجود ندارد و خیلی ساده می توانیم آن را ایجاد کنیم. از مزایای مهم شماره های مجازی این هست که نیاز به مراجعه حضوری مانند شماره واقعی جهت فعال سازی نیست و هرکسی در هر کجای دنیا می تواند آن را با استفاده از برخی اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می کنیم بسازد. البته مراحل ساخت شماره مجازی در هرکدام از نرم افزارهای موجود در سطح اینترنت نیز موجود است.

کاربرد شماره مجازی در اپلیکیشن شبکه های مجازی

مسلما هرکسی که تابحال با شبکه های مجازی کار کرده باشد می داند برای اینکه در این اپلیکیشن های آنها بخواهیم عضو شویم و مراحل ثبت نام را دنبال کنیم باید یک شماره تلفن را در آنها وارد کنیم که برای ورود به برنامه و یا فراموش کردن رمز عبور مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از شماره واقعی خودمان برای اینکار استفاده کنیم هرکسی که در لیست مخاطبین ما هست از وجود ما و عضویت در این نرم افزارهای مطلع خواهد شد ولی اگر بخواهیم از شماره های مجازی جهت اینکار استفاده کنیم هیچ مشکل ازین بابت نخواهیم داشت.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 

در کنار هر نوع اهداف و مقاصدی که برای اینکار و کاربرد شماره های مجازی برای شبکه های اجتماعی دارد افراد می توانند از این راه هویت خود را پنهان کرده و کسی از وجود آنها مطلع نشود. این موضوع می تواند بخاطر مسائل کسب و کار، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی باشد تا کسی در مورد استفاده شما از هر نوع شبکه ی اجتماعی باخبر نشود و برای اینکار استفاده از بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید پیشنهاد می شود.

یکی از موارد دیگری که هنگام کار با شماره های واقعی می تواند مشکل ساز باشد این است که اگر بخواهید در هر شبکه اجتماعی با استفاده از شماره های مختلف ثبت کنید باید تعداد گوشی های زیادی را به همراه داشته باشید که اینکار مشکلات حمل و نقل و دزدیده شدن را بهمراه خواهد داشت ولی با استفاده از شماره های مجازی می توانیم بدون اینکه نیازی به گوشی تلفن همراه متعددی داشته باشیم در شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای مختلفی فعالیت کنیم.

معرفی بهترین اپلیکیشن های ساخت شماره مجازی

قبل از اینکه به سراغ معرفی نرم افزار ها و برنامه های مختلفی برای ساخت شماره مجازی برویم باید بدانیم که برای اینکار اپلیکیشن های متعددی تابحال ایجاد شده اند که هرکدام امکانات مختلفی دارند ولی نکته ای که هست ممکن است بعضی از آنها بدرستی کار نکنند. مخصوصا برخی از اپلیکیشن های رایگانی که با جستجو در گوگل آنها را دانلود و نصب می کنیم ممکن است که بعد از طی کردن مراحل زمانبر ساخت شماره مجازی جهت استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی به مشکل تایید نبودن و کار نکردن آن ها برخورد کنیم.

توصیه ما این است که از نرم افزارهایی که بدرستی در این زمینه کار می کنند و توسط افراد متخصص پیشنهاد شده اند استفاده کنید تا از برخی سودجویی و نفوذ به اطلاعات خصوصی خود در امان باشید. شما می توانید با مهمترین نرم افزارهایی که برای ساخت شماره مجازی طراحی شده اند با خیال راحت از امکانات متنوع و کاربردی آنها بهرمند شوید. این شماره ها می توانند بدون محدودیت و براساس کدهای پیش شماره بیش از ۲۷۰ کشور مختلف ساخته شوند که براساس نیاز شما هرکدام را که خواستید می توانید انتخاب کنید.

در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید می پردازیم که کاربران گوشی های اندرویدی می توانند برای استفاده آن را دانلود و نصب کنند و با استفاده از آموزش های موجود نسبت به ساخت شماره مجازی مورد نیاز خود اقدام کنند.

اپلیکیشن ساخت شماره مجازی NextPlus

بهترین برنامه ساخت شماره مجازی نرم افزار NextPlus است که از برنامه های قابل قبول و مطمئن برای ساخت شماره مجازی و استفاده از آن برای شبکه های اجتماعی است که علاوه بر پشتیبانی کردن از سیستم عامل اندروید می توانید برای گوشی های تحت iOS نیز از آن استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید - تکفارس 

از جمله ویژگی های مهم اپلیکیشن NextPlus عبارتست از:

  • در اختیار داشتن امکانات جذاب و کاربردی
  • عدم نیاز به تعهد، قرارداد و هرگونه درخواست از کاربران
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه جهت ثبت نام، ساخت شماره و فعالسازی آن
  • امکان ارسال و دریافت پیامک برای تمامی مخاطبین به صورت رایگان
  • امکان برقراری تماس های ورودی و خروجی بصورت نامحدود و رایگان
  • سازگاری کامل با انواع سیستم عامل های گوشی اندروید و iOS

بعد از اینکه اپلیکیشن NextPlus را از طریق فروشگاه گوگل پلی (Google Play) دانلود و نصب کردید می توانید هر شماره مجازی که خواستید را بسازید و با استفاده از آن پیامک ارسال کنید و همچنین تماس صوتی برقرار کنید. کار کردن با این اپلیکیشن بسیار ساده و راحت است و نیاز به آموزش تخصصی و خاصی نیست.

جمع بندی درباره بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید

در این محتوای آموزشی می خواستیم با کاربردهای شماره مجازی آشنا شویم و درباره برخی از مزایا و ویژگی های مهم این ابزار جالب صحبت کردیم. در ادامه به معرفی بهترین اپلیکیشن شماره مجازی برای اندروید یعنی برنامه NextPlus پرداختیم که براحتی می توانیم بصورت نامحدود شماره های مجازی را بسازیم و با آنها مانند یک شماره واقعی کار کنیم. در صورتی که علاقمند به یادگیری نکات و اصول حفظ امنیت در شبکه های کامپیوتر و اینترنت هستید پیشنهاد می‌کنم از فیلم‌های آموزشی فرادرس استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.