تصاویر جدید گوشی های شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو فاش شد - تکفارس 
تصاویر جدید گوشی های شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو فاش شد - تکفارس 

تصاویر جدید گوشی های شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو فاش شد

افشین نوری
۱ مهر ۱۴۰۱ - 10:30
شیائومی 12T و 12T پرو

شیائومی ظاهرا قرار است به‌زودی از گوشی‌های سری ۱۲T رونمایی کند و تاکنون شایعات زیادی درباره آن‌ها وجود داشته است، حالا یک افشاگر مطرح به نام ایوان بلاس رندرهای جدیدی از این گوشی‌ها فاش کرده است که دید بسیار خوبی از آن‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد. 

همانطور که در تصاویر می‌بینید، نمایشگر این گوشی‌ها از نوع هول پانچ مرکزی است و طراحی آن‌ها بسیار مدرن خواهد بود. طبق اطلاعاتی که بلاس منتشر کرده است هر دو گوشی شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو از یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۷۱۲x۱۲۲۰ پیکسل بهره خواهد برد و نرخ نوسازی آن‌ها ۱۲۰ هرتز خواهد بود. ضمنا شیائومی از محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۵ در این گوشی‌ها استفاده خواهد کرد. یک سنسور اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر آن‌ها وجود خواهد داشت. 

شیائومی 12T

اما از نظر مشخصات داخلی تفاوت‌هایی بین شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو وجود خواهد داشت بطوریکه‌ ۱۲T پرو از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در کنار ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 استفاده خواهد کرد، اما مدل ۱۲T از تراشه دایمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا در کنار ۸ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1  بهره خواهد برد. 

شیائومی 12T

ایوان بلاس گفته است که هر دو‌ گوشی مذکور دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۲۰ وات خواهند بود و سیستم عامل اندروید ۱۲ را با پوسته MIUI 13 اجرا خواهند کرد. البته همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید دکمه پاور و تنظیم ولوم این گوشی‌ها در سمت راست قرار دارند و یک میکروفون و اسپیکر و همچنین قابلیت IR بلستر در قسمت بالا تعبیه شده‌اند. در قسمت پایین نیز می‌توان شیار سیم کارت، درگاه USB-C و یک میکروفون و اسپیکر دیگر را مشاهده کرد. 

در بخش دوربین هم هر دو گوشی شیائومی از یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بهره خواهند برد، اما دوربین اصلی ۱۲T پرو یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین اصلی ۱۲T یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خواهد بود. در کنار این دوربین‌ها از یک دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

طبق اطلاعات ایوان بلاس، قیمت پایه گوشی‌های شیائومی ۱۲T و ۱۲T پرو به‌ترتیب ۶۵۰ و ۸۰ یورو خواهد بود و احتمالا مهرماه معرفی خواهند شد. 

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.