قیمت پایین تر کارت های رادئون RX 7000 عامل برتری ای ام دی در برابر انویدیا خواهد بود - تکفارس 
قیمت پایین تر کارت های رادئون RX 7000 عامل برتری ای ام دی در برابر انویدیا خواهد بود - تکفارس 

قیمت پایین تر کارت های رادئون RX 7000 عامل برتری ای ام دی در برابر انویدیا خواهد بود

مهدی حلوائی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - 18:47
ای ام دی vs انویدیا

انویدیا روز گذشته کارت‌های RTX 4000 خود را معرفی کرد اما برخی از کاربران نسبت به قیمت بسیار بالای این کارت‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند. حالا کانال یوتیوب Moore’s Law is Dead قیمت و مشخصات کارت‌های رادئون RX 7000 ای ام دی را بررسی کرده و جزئیات جالبی را در خصوص آن‌ها به اشتراک گذاشته است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش کانال MLID، قیمت بالای سری RTX 4000 به علت افزایش هزینه‌ی تولید آن‌ها بوده و در واقع انویدیا بر این باور بوده که کاربران در دوران پساکرونا سعی خواهند داشت تا به هر قیمتی به کارت‌های نسل جدید این شرکت دسترسی داشته باشند اما اوضاع در طرف دیگر برای شرکت ای ام دی کاملاً برعکس بوده است.

رادئون RX 7000 vs RTX 4090

هرچند که هزینه‌ی تولید کارت‌های نسل جدید ای ام دی در مقایسه با سری RDNA 2 بیشتر بوده اما این هزینه بسیار کمتر از مقداری است که انویدیا برای ساخت کارت‌های RTX 4000 خرج کرده است. کانال یوتیوب MLID اعلام کرده که ای ام دی هزینه‌ی زیادی را صرف طراحی سیستم خنک‌سازی کارت‌های رادئون RX 7000 نکرده و تفاوت اصلی قیمت این کارت‌ها با سری رادئون RX 6000 در حافظه‌ی گران‌تر آن‌هاست.

همچنین به‌نظر می‌رسد که ای ام دی قصد دارد تا کارت گرافیک جدیدی را به بازار عرضه کند که قابلیت اورکلاکینگ بالایی داشته اما مصرف انرژی آن چندان زیاد نباشد. در حال حاضر کارت انویدیا RTX 4090 به حداکثر توان مصرفی ۶۰۰ وات نیاز دارد و از این رو انویدیا نسبت به عرضه‌ی کارتی با مصرف انرژی بالاتر نگران است. گفته می‌شود که این شرکت از نسخه‌ی تایتان کارت RTX 4090 پس از معرفی RX 7900 XT رونمایی خواهد کرد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید