گزارش: گوشی های آیفون ۱۴ حدود ۳۸ درصد سرعت اینترنت ۵G سریع تری خواهند داشت - تکفارس 
گزارش: گوشی های آیفون ۱۴ حدود ۳۸ درصد سرعت اینترنت ۵G سریع تری خواهند داشت - تکفارس 

گزارش: گوشی های آیفون ۱۴ حدود ۳۸ درصد سرعت اینترنت ۵G سریع تری خواهند داشت

افشین نوری
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - 16:40
آیفون 14 پرو مکس

اپل عرضه گوشی‌های آیفون ۱۴ را از دیروز شروع کرده است و خیلی‌ها منتظرند که سرعت ۵G این گوشی‌ها را تست کنند. اپل در داخل همه مد‌ل‌های این سری از مودم اسنپدراگون X65  استفاده کرده‌ است که یکی از سریع‌ترین مودم‌های دنیاست.

کوالکام مودم اسنپدراگون X65 به‌تازگی معرفی کرده است و حالا انتظار می‌رود سری آیفون ۱۴ دارای سرعت ۵G بسیار بالایی باشند. وب‌سایت ۹to5mac گزارش داده است که این مودم منجر به افزایش ۳۸ درصدی سرعت اینترنت ۵G در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ خواهد شد. این به معنای آن است که سرعت دانلود این گوشی‌ها به ۲۵۵ مگابیت‌برثانیه خواهد رسید.

نکته دیگر در مورد مودم اسنپدراگون X65 اینکه این مودم تاخیرهای بسیار پایینی خواهد داشت و  باعث کاهش این تاخیرها از ۵۲.۲۴ میلی‌ثانیه  در سری آیفون ۱۳ به ۳۷.۰۹ میلی‌ثانیه در سری آیفون ۱۴ خواهد شد. البته این اعداد مربوط به شبکه ۵G ورایزن هستند و در اپراتورهای دیگر ممکن است متفاوت باشد.

بد نیست بدانید که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در سال جاری مجهز به مودم اسنپدراگون X65 هستند و نکته جالب‌تر اینکه کوالکام گفته است سرعت دانلود تئوریک این مودم ۱۰ گیگابیت‌برثانیه که در مقایسه با سرعت تئوریک اسنپدراگون X60 که برابر با ۷.۵ گیگابیت‌برثانیه بود افزایش قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. 

یکی دیگر از قابلیت‌های این مودم مصرف انرژی پایین آن است که باعث طول عمر بیشتر باتری خواهد شد. این مودم قابلیت پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای را نیز دارد.

منبع: ۹to5mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.