قیمت بیتکوین به زیر ۱۹ هزار دلار سقوط کرد - تکفارس 
قیمت بیتکوین به زیر ۱۹ هزار دلار سقوط کرد - تکفارس 

قیمت بیتکوین به زیر ۱۹ هزار دلار سقوط کرد

افشین نوری
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - 09:53
بیت کوین

رویترز گزارش داده است که قیمت رمزارزها بار دیگر سقوط کرده است و قیمت بیتکوین نیز با کاهش قابل‌ملاحظه‌ای به ۱۸۳۸۷ دلار رسید که کمترین قیمت در سه ماه گذشته محسوب می‌شود. قیمت اتریوم نیز به کمترین میزان خود در دو ماه گذشته یعنی ۱۲۸۵ دلار سقوط کرد که این شرایط نشان‌دهنده اوضاع وخیم بازار رمزارزهاست. 

افت ارزش بازار رمزارزها درست بعد از اظهارنظر Gary Gensler رئیس بورس و اوراق بهادار آمریکا اتفاق می‌افتد که گفته بود قرار است مقررات جدیدی درباره رمزارزها اعمال شود‌. هنوز مشخص نیست که این مقررات دقیقا چه نوع مقرراتی خواهند بود اما به هرحال واکنش بازار رمزارز به آن منفی بوده است. 

کارشناسان این حوزه معتقدند که اکثر رمزارزها نه از جهت فاندامنتال و نه از جهت ‌تکنیکال در شرایط خوبی نیستند و به نظر می‌رسد فعالان این بازار پول کافی برای تزریق به آن و پشتیبانی از آن را ندارند. 

طبق گزارش رویترز، روز یکشنبه قیمت بیتکوین با کاهش ۱.۵۴ درصدی به ۱۹۸۰۴ دلار رسید که به زیر ۲۰۰۰۰ هزار دلار در آخرین روز معاملاتی‌اش سقوط کرد. این این رمزارز که در حال خاصر محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیاست از ۲۸ می امسال تاکنون ۵۸.۹ درصد افت داشته است. قیمت رمزارز اتریوم نیز در معاملات روز یکشنبه با کاهش ۳.۲ درصدی به ۱۴۲۲.۱ دلار رسید. 

به نظر می‌رسد سیاست‌های اخیر بانک مرکزی آمریکا در سقوط بازار رمزارز بی‌تاثیر نبوده است بطوریکه Jerome Powell رئیس این بانک گفته است که همچنان به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. در حال حاضر کل ارزش بازار رمزارز ۱.۰۵ تریلیون دلار است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا بیتکوین می‌تواند دوباره به روزهای اوج خودش بازگردد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید