تصویر شیائومی ۱۳ پرو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 
تصویر شیائومی ۱۳ پرو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد - تکفارس 

تصویر شیائومی ۱۳ پرو با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ فاش شد

افشین نوری
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - 21:03
اسنپدراگون 8 نسل 2

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قرار است چند ماه دیگر معرفی شود و احتمالا گوشی شیائومی ۱۳ پرو یکی از اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه خواهد بود.

امروز تصویری از این گوشی فاش شده است که گفته می‌شود مربوط به نمونه مهندسی آن است. طبق اطلاعات امروز، شیائومی ۱۳ پرو به‌عنوان یک‌ گوشی رده‌بالا مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و ۱۲ گیگابایت رم LPDRR5 خواهد بود و از رابط کاربری MIUI 14  استفاده خواهد کرد. تراسه مذکور احتمالا دارای حداکثر سرعت کلاک ۳ گیگاهرتز خواهد بود. ‌

هفته پیش هم شایعاتی وحود داشت مبنی بر اینکه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در دو نسخه عرضه خواهد شد و یکی از آن‌ها فرکانس بالایی خواهد داشت و سرعت کلاک آن تا ۳.۵ گیگاهرتز خواهد رسید. بنابراین نسخه بکار رفته در شیائومی ۱۳ پرو احتمالا نسخه کندتر خواهد بود. البته هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و شاید شیایومی درنهایت از نسخه سریع‌تر روی این گوشی استفاده کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به احتمال زیاد با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد و از معماری جدید 1 + 2 + 2 + 3 بهره خواهد برد. البته نوع هسته‌های بکار رفته در این پردازنده هنوز مشخص نیست و باید ببینیم کوالکام این تراشه‌ی رده‌بالا را در نهایت با چه مشخصاتی معرفی می‌کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید