تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۷ شهریور: اخراج استیو جایز از اپل - تکفارس 
تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۷ شهریور: اخراج استیو جایز از اپل - تکفارس 

تک لاین | امروز در تاریخ تکنولوژی – ۲۷ شهریور: اخراج استیو جایز از اپل

افشین نوری
۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - 11:37
استیو جایز

در اواسط ماه سپتامبر ۱۹۸۵ میلادی استیو جابز پس از اجرای یک کودتای نافرجام در هیات مدیره اپل، از این شرکت اخراج شد. او پس از این اتفاقات یک استارتاپ جدید به نام NeXT راه‌اندازی کرد که این شرکت بعداً توسط اپل خریداری شد.

در سال ۱۹۸۳ میلادی، جابز دوست داشت که مدیرعامل اپل شود، اما هیات مدیره با این تصمیم او مخالفت کردند. به همین خاطر جایز تصمیم گرفت که مدیرعامل وقت پپسی‌کولا یعنی جان اسکالی را برای مدیریت اپل به استخدام درآورد. 

اپل در سال ۱۹۸۵ موفق به عرضه کامپیوترهای لیسا به‌عنوان اولین رایانه شخصی دنیا با رابط گرافیکی شد. اما این کامپیوتر با استقبال خوبی مواجه نشد. پروژه بعدی اپل، کامپیوترهای مکینتاش بود که فروش بهتری داشتند اما در رقابت با کامپیوترهای آی‌بی‌ام حرفی برای گفتن نداشت.

جان اسکالی تصمیم گرفت بنیان‌گذار اپل را از گروه مکینتاش جدا کند و به همین‌خاطر استیو جابز نزد هیات مدیره رفت تا به این موضوع اعتراض کند، اما با حمایت اعضای هیات مدیره از اسکالی مواجه شد. در اینجاست که دو روایت مختلف مطرح می‌شود. استیو جابز به‌طور عمومی اعلام کرد که هیات مدیره او را از اپل اخراج کرده‌اند؛ اما جان اسکالی معتقد است که او خودش از سمت خود استعفا کرد.

به هر حال، جابز بعد از چند سال دوری از اپل دوباره به این شرکت بازگشت و به‌عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید