ویدیوی تست سقوط آیفون ۱۴ [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیوی تست سقوط آیفون ۱۴ [تماشا کنید] - تکفارس 

ویدیوی تست سقوط آیفون ۱۴ [تماشا کنید]

افشین نوری
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - 23:10
آیفون ۱۴

اپل به تازگی از آیفون ۱۴ رونمایی کرد و پنل پشتی آن که از جنس شیشه است راحت‌تر از پنل پشتی آیفون ۱۳ جدا می‌شود. این موضوع شاید باعث بشود که آیفون ۱۴ هنگام سقوط از ارتفاع مقاوم نباشد.

برای بررسی این موضوع یک کانال یوتیوبی به نام PBKReviews تست سقوط از ارتفاع را روی این گوشی انجام داده است. همانطور که در ویدیو مشاهده می‌شود پنل پشتی آیفون ۱۴ استحکام کافی در برابر برخورد به زمین را دارد و این نشان می‌دهد که این پنل هرچند هنگام تعمیر گوشی می‌تواند به‌راحتی با استفاده از کلیپ‌هایی جدا شود اما در ساخت آن از مواد بسیار مقاومی استفاده شده است.

آینون ۱۴ از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر سقوط پشتیبانی می‌کند و ویدیوی PBKReviews کاملا این موضوع را تصدیق می‌کند. همانطور که در ویدیو مشاهده می‌شود این گوشی ۶ بار از ارتفاع‌های مختلف روی یک سطح بتنی رها شده و پنل پشتی آن مقاومت کافی از خودشان نشان داده‌ است. خود گوشی هم هیچ مشکلی از بابت عملکرد پیدا نکرده است. ‌

با این حال، شیلد سرامیکی نمایشگر از همان سقوط اول ترک‌هایی را بر می‌دارد و به نظر می‌رسد که این بخش مقاومت کافی در برابر ضربه‌ی ناشی از سقوط ندارد. بنابراین بهتر است که هنگام خرید این گوشی حتما برای نمایشگر آن یک محافظ نیز بخرید. استفاده از کیس محافظ برای پنل پشتی نیز در هر حال توصیه می‌شود.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید