درگاه لایتنینگ آیفون ۱۴ پرو از نوع USB 2.0 است - تکفارس 
درگاه لایتنینگ آیفون ۱۴ پرو از نوع USB 2.0 است - تکفارس 

درگاه لایتنینگ آیفون ۱۴ پرو از نوع USB 2.0 است

مهدی حلوائی
۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - 21:41
آیفون 14 پرو

بر اساس گزارش رسمی اپل، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس توانایی ثبت تصاویر ProRAW را دارند اما حجم این تصاویر حدود ۷۵ مگابایت می‌باشد. از این رو انتظار می‌رفت که گوشی‌های یادشده امکان انتقال سریع این تصاویر به دستگاه‌های دیگر را نیز داشته باشند اما ظاهراً اپل در نسخه‌ی پرو و پرو مکس جدیدترین گوشی‌های خود از درگاه لایتنینگ USB 2.0 استفاده کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری MacRumors، گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از درگاه لایتنینگ USB 2.0 بهره برده‌اند که سرعت انتقال آن ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه است. این در حالی است که تبلت آیپد پرو، که در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شده بود، از اتصال USB 3.0 با سرعت انتقال ۵ گیگابیت بهره می‌برد.

آیفون 14 پرو

کاربران گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس می‌توانند تصاویر ProRAW خود را در سرویس آی‌کلود فوتوز (iCloud Photos) آپلود کرده و از طریق همین سرویس، آن‌ها روی دستگاه‌های دیگر خود دانلود کنند. کاربران همچنین می‌تواند با استفاده از قابلیت AirDrop، تصاویر یادشده را به آیپد و یا مک خود انتقال دهند.

گفته می‌شود که اپل در گوشی‌های نسل بعدی آیفون ۱۵ از درگاه USB-C استفاده می‌کند. در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد، سرعت انتقال داده از گوشی‌های آیفون ۱۵ به دستگاه‌های دیگر چیزی بین ۱۰ و یا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید