در پی تغییر الگوریتم اتریوم، قیمت کارت گرافیک به پایین ترین حد خود رسید - تکفارس 
در پی تغییر الگوریتم اتریوم، قیمت کارت گرافیک به پایین ترین حد خود رسید - تکفارس 

در پی تغییر الگوریتم اتریوم، قیمت کارت گرافیک به پایین ترین حد خود رسید

مهدی حلوائی
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - 19:51
کارت گرافیک

در حالی که از تغییر الگوریتم اتریوم از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تنها چند ساعت می‌گذرد اما در همین مدت قیمت کارت گرافیک در بسیاری از خرده‌فروشی‌های با کاهش روبه‌رو شده است.

مطالب مرتبط:

شرکت‌های انویدیا و ای ام دی پس از افت ارزش رمزارزها، قیمت کارت‌‌های گرافیک خود را کاهش دادند و حالا با تغییر الگوریتم اتریوم به اثبات سهام، قیمت این محصولات به پایین‌ترین حد خود رسیده است. در پی این اتفاق، استخراج‌کنندگان اتریوم نیز شروع به فروش کارت‌های خود کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا موجودی کارت‌های گرافیک در خرده‌فروشی‌‌ها افزایش پیدا کند.

با این وجود، در حال حاضر بسیاری از کاربران منتظر عرضه‌ی نسل جدید کارت‌های گرافیک انویدیا و ای ام دی هستند و در واقع کاهش قیمت کارت‌های قبلی این دو شرکت به معنای افزایش میزان فروش آن‌ها نیست. با این وجود، انتظار می‌رود که قیمت کارت‌های دست دوم بیشترین کاهش را داشته باشد و از این رو پیشنهاد می‌شود که کاربران برای خرید این کارت‌ها تا عرضه‌ی نسل جدید محصولات انویدیا و ای ام دی منتظر بمانند.

در حال حاضر کارت انویدیا RTX 3090 Ti برای اولین بار با قیمت کمتر از ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد اما چنین قیمتی برای کارتی که احتمالاً قیمت آن در چند هفته‌ی آینده به ۵۰۰ دلار می‌رسد بیش از حد زیاد است. همچنین کارت ای ام دی رادئون RX 6800 XT نیز با قیمت ۶۰۰ دلار در دسترس قرار دارد اما انتظار می‌رود که قیمت این کارت نیز در آینده‌ای نزدیک با کاهش چشمگیری روبه‌رو شود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.