ویدیوی کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو ‌مکس [تماشا کنید] - تکفارس 
ویدیوی کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو ‌مکس [تماشا کنید] - تکفارس 

ویدیوی کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو ‌مکس [تماشا کنید]

افشین نوری
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - 15:44
آیفون 14 پرو مکس

اپل سری آیفون ۱۴ را هفته گذشته معرفی کرد و حالا ویدیوی کالبدشکافی رده‌بالاترین مدل این سری یعنی آیفون ۱۴ پرو ‌مکس منتشر شده است.

اپل قابلیت‌های جدیدی در آیفون ۱۴ پرو مکس ارائه کرده است که یکی از آن‌ها جزیره پویا یا همان Dynamic Island است. حالا ویدیوی کالبدشکافی این گوشی، دید خوبی از این قابلیت در اختیار ما قرار می‌دهد. 

بعد از باز کردن پنل پشتی، ما با یک باتری L شکل به ظرفیت ۴۳۲۳mAh روبه‌رو می‌شویم که کوچکتر از باتری ۴۳۵۲mAh آیفون ۱۳ پرو‌مکس است. با این حال، اپل گفته است که تراشه A16 به بهبود عملکرد باتری این گوشی کمک خواهد کرد. در ادامه‌ی کالبدشکافی می‌توان بورد منطقی گوشی را دید که از جنس فلز بوده و پدهای آن از جنس گرافیت است. این بورد باعث انتقال بهتر حرارت خواهد شد و مانع از داغ کردن دستگاه خواهد گردید. 

و در ادامه می‌رسیم به جزیره پویا که در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده است و در آنجا می‌توان دوربین TrueDepth و سنسورهای Face ID را نیز مشاهده کرد. سنسور مجاورتی نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است که همین موضوع فضای کافی در اختیار اپل قرار داده است تا به سراغ ارائه فناوری جزیره پویا برود. 

در ویدیو همچنین سیستم دوربین پشت گوشی را می‌بینیم که از یک سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده شده است. در ضمن هیچ شیار سیم‌کارتی در اخل گوشی وجود ندارد، در عوض ماژول ارتباط ماهواره‌ای گوشی را می‌توان در داخل آن مشاهده کرد که به کاربران اجاره برقراری تماس اضطراری را در شرایط بحرانی خواهد داد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید