تسلا هزینه تولید خودروهای الکتریکی خود را ظرف ۵ سال ۲ برابر کاهش داده است - تکفارس 
تسلا هزینه تولید خودروهای الکتریکی خود را ظرف ۵ سال ۲ برابر کاهش داده است - تکفارس 

تسلا هزینه تولید خودروهای الکتریکی خود را ظرف ۵ سال ۲ برابر کاهش داده است

افشین نوری
۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - 11:11
تسلا

تسلا یکی از بزرگترین سازندگان خودروی الکتریکی دنیاست و حالا این شرکت توانسته است بعد از ۵ سال هزینه پیش‌تولید خودروهای خود به نصف کاهش دهد. 

یکی از مدیران تسلا به نام Martin Viecha در جریان کنفرانس گولدمن ساکس گفت که این شرمت تپانسته است با بهینه‌سازی کارخانه‌ها و پروسه‌های تولید خود، هزینه‌های خود را به‌طرز قابل چشمگیری کاهش دهد بطوریکه هزینه پیش‌تولید یک خودروی الکتریکی در کارخانه‌های این شرکت به ۳۶ هزار دلار رسیده است در حالیکه در سال ۲۰۱۷ این هزینه ۸۴ هزار دلار بود. 

از طرف دیگر، در طول ۵ سال گذشته زنجیره تامین باتری خودروهای الکتریکی بهبود یافته است و تسلا اکنون مشکلی در این زمینه ندارد. این شرکت در حال حاضر تامین‌کنندگان متعددی در بخش باتری دارد که از آن جمله می‌توان به پاناسونیک، CATL و LG Chem اشاره کرد. اخیرا نیز تسلا اعلام کرده است که قصد دارد اولین کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی را در منطقه آمریکای شمالی در ایالت تگزاس احداث کند. بنابراین این موضوع نیز می‌تواند کمک شایانی به کاهش هزینه‌های تسلا بکند.‌ 

تسلا هم‌اکنون در شهرهای شانگهای، برلین، تگزاس و کالیفرنیا کارخانه‌های تولید خودروی الکتریکی دارد و قصد دارد به‌زودی یک مدل ارزان‌‌تر به قیمت ۲۵ هزار دلار نیز عرضه کند که البته مثل مدل‌های Y و ۳ پیشرفته نخواهد بود. در حال حاضر مدل Y تسلا پرفروش‌ترین خودرو این شرکت است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ نیز به همین روند ادامه دهد. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم برنامه‌های تسلا برای سال آینده میلادی چه خواهد بود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید