گوگل حداقل سیستم مورد نیاز اندروید ۱۳ را افزایش داد - تکفارس 
گوگل حداقل سیستم مورد نیاز اندروید ۱۳ را افزایش داد - تکفارس 

گوگل حداقل سیستم مورد نیاز اندروید ۱۳ را افزایش داد

مهدی حلوائی
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - 20:21
اندروید 13

سیستم‌عامل اندروید ۱۳ پس از پشت سر گذاشتن چندین مرحله‌ی آزمایشی سرانجام در ماه آگوست برای گوشی‌های پیکسل عرضه شد. هرچند که این موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران به جدیدترین نسخه‌‌ی سیستم‌عامل محبوب گوگل دست پیدا کنند اما حالا به‌نظر می‌رسد که برخی از کاربران برای استفاده از آن با مشکل مواجه خواهند شد.

بر اساس گزارش گوگل، کاربران سیستم‌عامل اندروید گو (Android Go) برای نصب اندروید ۱۳ به ۲ گیگابایت رم نیاز خواهند داشت. این در حالی است که سیستم‌عامل‌های اندروید ۱۱ و ۱۲ (نسخه‌ی گو) به ۱ گیگابایت و سیستم‌عامل‌های اندروید ۸ تا ۱۰ نیز به ۵۱۲ گیگابایت رم نیاز داشتند. گوگل همچنین تایید کرده است که حداقل میزان حافظه‌ی داخلی برای استفاده از اندروید ۱۳ به ۱۶ گیگابایت افزایش پیدا کرده است.

اندروید 13

افزایش سیستم مورد نیاز اندروید ۱۳ تاثیری بر کاربران گوشی‌های مجهز به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نخواهد داشت اما در حال حاضر بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر از سیستم‌عامل اندروید گو استفاده می‌کنند و همین موضوع شرکت‌ها را وادار خواهد کرد تا اپلیکیشن‌های خود را برای این نوع از گوشی‌ها بهینه‌سازی کنند.

در صورتی که گوگل تصمیم به افزایش حداقل سیستم مورد نیاز برای تمامی محصولات اکوسیستم اندروید بگیرد، دستگاه‌هایی مانند تلویزیون‌های هوشمند که معمولاً از ۱۶ گیگابایت حافظه بهره نمی‌برند با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید