بلومبرگ: آمریکا تحریم های هواوی را کاهش می دهد - تکفارس 
بلومبرگ: آمریکا تحریم های هواوی را کاهش می دهد - تکفارس 

بلومبرگ: آمریکا تحریم های هواوی را کاهش می دهد

افشین نوری
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - 13:27
هوآوی

در سال ۲۰۱۹ در حالیکه هواوی در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سازندگان گوشی هوشمند دنیا بود، آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید علیه این شرکت مانع از دستیابی آن به زنجیره تامین آمریکا و سرویس‌ها موبایلی گوگل شد. 

همین موضوع باعث شد تا هواوی نتواند به سخت‌افزارهای پیشرفته برای استفاده در گوشی‌های خود دسترسی بیابد و این شرکت مجبور شد در داخل گوشی‌های سری P50 و میت ۵۰ خود از نسخه ۴G تراشه‌های اسنپدراکون کوالکام استفاده کند و نتواند از نسخه ۵G آن‌ها استفاده نماید. 

با این حال، خیلی‌ها امیدوار بودند که با انتخاب جو بایدن به‌عنوان رییس جمهور آمریکا، تحریم‌های وضع شده علیه هواوی کاهش یابد اما تا امروز خبری از این موضوع نبود و حالا بلومبرگ گزارش داده است که وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه داده است تا برخی فناوری‌های رده‌پایین این کشور به شرکت‌های تحت تحریم آمریکا از جمله هواو‌ی فروخته شوند. ‌

سیاستمداران آمریکایی همیشه هواوی را به‌عنوان تهدیدی برای امنیت ملی این کشور تلقی کرده‌اند و آن‌ها معتقدند که این شرکت با دولت چین در ارتباط است و اطلاعات حساس کاربران آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند پیشتازی خود را در دنیای فناوری از دست بدهند و به همین‌خاطر تصمیم گرفته‌اند که مجوز خرید برخی تکنولوژی‌های خود را به شرکت‌های تحت تحریم خود بدهند تا همچنان وابستگی آن‌ها را خودشان حفظ کنند. وزارت خزانه‌داری آمریکا هنور لیست این تکنولوژی‌های مجاز را منتشر نکرده است. 

هواوی هم‌اکنون به جای سرویس‌های موبایلی گوگل از سرویس موبایلی خودش استفاده می‌کند و اخیرا ادعا کرده است که این سرویس بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم رفع تحریم‌های هواوی چه تاثیری روی آینده این شرکت خواهد گذاشت.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.