تسلا اولین کارخانه تولید باتری لیتیومی خودروهای الکتریکی را در آمریکای شمالی می سازد - تکفارس 
تسلا اولین کارخانه تولید باتری لیتیومی خودروهای الکتریکی را در آمریکای شمالی می سازد - تکفارس 

تسلا اولین کارخانه تولید باتری لیتیومی خودروهای الکتریکی را در آمریکای شمالی می سازد

افشین نوری
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - 10:59
تسلا

به نظر می‌رسد تسلا قصد دارد یک کارخانه تولید باتری لیتیوم هیدروکساید در تگزاس آمریکا بسازد که اولین کارخانه از این نوع در منطقه آمریکای شمالی خواهد بود. 

طبق اسنادی که به دست آمده است تسلا در حال انجام کارهای ادارای برای احداث اولین کارخانه لیتیوم هیدروکساید آمریکای شمالی جهت استفاده در خودروهای الکتریکی است. ظاعرا مواد اولیه لیتیوم هیدروکساید از مناطق مختلف آمریکا از طرق ریل به کارخانه مذکور منتقل خواهند شد و در آنجا مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

تسلا گفته است که مزیت اصلی این کارخانه، استفاده از روش‌های نوآورانه برای کاهش مصرف مواد شیمیایی مضر خواهد بود و همچنین امکان استفاده از مواد بازیافتی نیز در آن وجود خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود تولید انبوه باتری‌های لیتیوم هیدروکساید در کارخانه تگزارس آمریکا از ابتدای سال ۲۰۲۴ شروع شود. 

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا گفته بود که باتری‌های لیتیومی در واقع یک سوخت جدید هستند و ارزش بالایی در اقتصاد جهانی خواهند داشت. ماسک معتقد است که کسب‌وکار تولید باتری‌های لیتیومی بسیار سودآور است و هرکس بتواند وارد این حرفه بشود به‌راحتی صاحب درآمد خواهد شد. لیتیوم جزو موادی است که در سراسر زمین به‌وفور یافت می‌شود و شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری روی آن می‌توانند به درآمدهای هنگفتی نایل شوند‌. 

با این حال، اخیرا یکی از شرکت‌های استخراج‌کننده لیتیوم در آمریکا به نام Piedmont Lithium گفته است که این کشور لیتیوم کافی برای تولید باتری خودروهای الکتریکی ندارد. در حال حاضر چین بیشترین منابع لیتیوم دنیا را دارد و ظرفیت تولید باتری‌های لیتیومی این کشور روز‌به‌روز در حال افزایش است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که رقابت آمریکا و چین در این حوزه چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید