اپل ویدیویی برای تبلیغ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو منتشر کرد [تماشا کنید] - تکفارس 
اپل ویدیویی برای تبلیغ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو منتشر کرد [تماشا کنید] - تکفارس 

اپل ویدیویی برای تبلیغ قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو منتشر کرد [تماشا کنید]

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - 17:12
آیفون ۱۴

اپل چند روز پیش از گوشی‌های سری آیفون ۱۳ رونمایی کرد و در همان مراسم گفت که این گوشی‌ها مجهز به سیستم تشخیص تصادف (Crash Detection) خواهند بود تا در صورت تصادف بتوانند به‌طور خودکار با اورژانس تماس بگیرند. 

حالا اپل یک ویدیوی تبلیغاتی درباره این قابلیت منتشر کرده است که آن را به کاربران معرفی می‌کند‌. این قابلیت فقط روی مدل‌های آیفون ۱۴ پرو عرضه شده است و به گفته‌ی اپل یک قابلیت بسیار مهم و حیاتی برای کابران در حین رانندگی خواهد بود. این قابلیت در صورت بروز تصادف، بدون اینکه شما به آن دستور دهید به‌طور خودکار با مراکز اورژانس تماس خواهد گرفت تا آن‌ها بلافاصله در محل حضور پیدا کنند. 

بعد از آنکه به به‌طور خودکار با اورژانس تماس گرفته سد، بلافاصله اوژانس با کاربر تماس خواهد گرفت و در صورتی که پاسخی ندهد نیروهای امداد به محل اعزام خواهند شد. 

در این قابلیت از سنسورهای مختلفی مثل شتاب‌سنج، بارومتر و چندین سنسور دیگر استفاده شده است تا تصادفات شدید خودرو شناسایی شوند و در عرض ۱۰ ثانبه با اورژانس تماس گرفته شود. اپل همچنین در این قابلیت از یک الگوریتم هوش مصنوعی استفاده کرده است که شامل میلیون‌ها ساعت داده‌های تصادف می‌شود. این قابلیت در ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۸، اپل واچ SE و اپل واچ اولترا نیز ارائه شده است. 

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید