عملکرد یکسان تراشه Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ اینتل و اپیک میلان ای ام دی در گیک بنچ - تکفارس 
عملکرد یکسان تراشه Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ اینتل و اپیک میلان ای ام دی در گیک بنچ - تکفارس 

عملکرد یکسان تراشه Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ اینتل و اپیک میلان ای ام دی در گیک بنچ

مهدی حلوائی
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - 09:23
اینتل Xeon پلاتینیوم 8468

بر اساس گزارش افشاگری با نام کاربری BenchLeaks، تراشه‌‌ی اینتل Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ در بنچمارک گیک بنچ عملکردی مشابه پردازنده‌‌ی اپیک میلان (EPYC Milan) شرکت ای ام دی داشته‌ است.

تراشه‌ی Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ از ۴۸ هسته و ۹۶ رشته بهره می‌برد و قرار است که اینتل آن را در دو نسخه‌ی ۳۰۰ واتی با فرکانس پایه ۳ گیگاهرتز (بوست ۳.۸ گیگاهرتز) و ۳۳۰ واتی با فرکانس پایه‌ی ۳.۱ گیگاهرتز در دسترس قرار دهد. اطلاعات منتشرشده‌ی جدید در دیتابیس گیک بنچ نیز مربوط به نسخه‌ی ۳۳۰ واتی این تراشه است.

بنچمارک گیک بنچ در آزمایش‌های امروز خود از ترکیب دو تراشه‌ی Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ روی مادربرد Nettrix 60EB32 با ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی DDR5 استفاده کرد و از این رو مجموع هسته‌ها و رشته‌های این تراشه‌ها به‌ ۹۶ و ۱۹۲ عدد افزایش یافت. همچنین میزان کش L3 و L2 هر یک از این تراشه به‌ترتیب برابر با ۱۰۵ و ۹۶ مگابایت بود که مجموع آن‌ها را به ۲۰۱ می‌رساند.

اینتل Xeon پلاتینیوم 8468

اینتل Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ موفق شد تا در بنچمارک گیک بنچ نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۱،۲۵۳ و چندهسته‌ای ۷۴،۸۵۳ را کسب کند. این دقیقاً عملکردی است که تراشه‌ی اپیک میلان شرکت ای ام دی با تعداد هسته‌ها و رشته‌های بیشتر و همچنین فرکانس بالاتر در گیک بنچ به ثبت رسانده بود.

با این وجود، عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای تراشه‌ی ای ام دی اپیک جنوا (EPYC Genoa) به‌ترتیب ۱۷ و ۲۹ درصد بهتر از اینتل Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ بوده است. علت اصلی این موضوع نیز استفاده‌ی تراشه‌ی یادشده از دو برابر هسته‌ها و رشته‌های بیشتر نسبت به اینتل Xeon پلاتینیوم ۸۴۶۸ می‌باشد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.