قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو کپی‌برداری از یک گوشی دیگر است - تکفارس 
قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو کپی‌برداری از یک گوشی دیگر است - تکفارس 

قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو کپی‌برداری از یک گوشی دیگر است

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - 22:50
آیفون ۱۴

اپل به‌تازگی از سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد و در جریان مراسم معرفی آن گفت که مهمترین ویژگی آیفون ۱۴ پرو وجود یک بریدگی منحصربه‌فرد در بالای نمایشگر آن است که نام آن جزیره پویا (Dynamic Island) است. این بریدگی امکان نمایش نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌های ورودی و پیام‌‌ها را فراهم خواهد کرد. 

خیلی‌ها معتقدند که این قابلیت هیچ‌ فناوری خاصی ندارد، اما عده‌ای  نیز مجذوب آن شده‌اند و فکر می‌کنند که اپل ایده جدیدی در آن بکار برده است. اما حال مشخص شده است که قابلیت جزیره پویا آیفون ۱۴ پرو چیزی جدیدی نیست و قبلا یکی از گوشی‌های هواوی به نام آنر V20 قابلیت مشابهی را ارائه کرده بود. نام این قابلیت Capsule بود و روی حفره موجود در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر عمل می‌کرد. 

قابلیت Dynamic Island آیفون ۱۴ پرو کپی‌برداری از یک گوشی دیگر است - تکفارس 

این کپسول مثلا در زمانی که کاربر از دوربین سلفی گوشی برای تماس ویدیویی استفاده می‌کرد قابلیت‌های دوربین را به او نشان می‌داد. این کپسول همچنین می‌توانست به عنوان یادآور عمل کند. البته جزیره‌ی پویا آیفون ۱۴ پرو قابلیت‌ای بیشتری نسبت به کپسول آنر V20 دارد، ولی به هر حال به نظر می‌رسد که اپل ایده اصلی آن را از آنجا گرفته است.  

لازم به ذکر است که اپل در داخل بریدگی هول پانچ آیفون ۱۴ پرو‌ که به شکل کپسولی است از سخت‌افزارهای متعددی مثل دوربین، پروژکتور نقطه‌ای، میکروفون، سنسور نور محیطی، سنسور مجاورتی و چند قطعه دیگر استفاده کرده است و بنابراین می توان گفت که این بریدگی یکی از مهمترین بخش‌های آیفون ۱۴ پرو است و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازخورد آن در بین خریداران این گوشی چگونه خواهد بود. 

نظر شما در این‌باره چیست؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید