عملکرد فوق العاده تراشه A16 اپل در بنچمارک گیک بنچ - تکفارس 
عملکرد فوق العاده تراشه A16 اپل در بنچمارک گیک بنچ - تکفارس 

عملکرد فوق العاده تراشه A16 اپل در بنچمارک گیک بنچ

مهدی حلوائی
۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - 18:27
اپل A16

اپل سرانجام روز گذشته از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسخه‌های پایه و پلاس آیفون ۱۴ به تراشه‌ی A15 مجهز شده‌اند اما آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از تراشه‌ی جدید A16 بهره می‌برند. حالا امروز این تراشه در بنچمارک گیک بنچ مشاهده و نتیجه‌ی عملکرد آن مشخص شده است.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش Digital Chat Staion، افشاگر مشهور، تراشه‌ی A16 موفق شده تا در بنچمارگ گیک بنچ نمره‌ی تک‌هسته‌ای ۱۸۷۹ را به‌دست بیاورد و از این نظر، قدرتمندترین تراشه‌ی گوشی‌های اندرویدی را شکست دهد. برای مقایسه، تراشه‌های اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در همین بخش به‌ترتیب نمرات ۱۳۲۳ و ۱۳۵۳ را دریافت کرده‌اند.

آزمایش‌های گیک بنچ نشان می‌دهند که تراشه‌ی جدید اپل در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای ۴۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است. این در حالی است که تراشه‌ی A15 نیز در همین بنچمارک موفق به دریافت نمره‌‌ی تک‌هسته‌ای ۱۷۲۸ شده بود.

اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 گیک بنچ

با این وجود، نمره‌ی چندهسته‌ای A16 کمی پایین‌تر از A15 بوده و از این رو احتمالاً آمار منتشرشده، عملکرد واقعی تراشه‌ی جدید اپل را نشان نمی‌دهد. این تراشه در حالی نمره‌ی چندهسته‌ای ۴۶۶۴ را دریافت کرد که تراشه‌ی نسل قبلی A15 در همین بخش موفق به کسب نمره‌ی ۴۷۹۰ شده بود. برای مقایسه، عملکرد چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ و دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس در گیک بنچ نمرات ۴۳۳۲ و ۴۴۰۴ را برای آن‌ها به ارمغان آورده بود.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید