اینستاگرام ۴۰۰ میلیون دلار در اروپا جریمه شد - تکفارس 
اینستاگرام ۴۰۰ میلیون دلار در اروپا جریمه شد - تکفارس 

اینستاگرام ۴۰۰ میلیون دلار در اروپا جریمه شد

افشین نوری
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - 09:17
اینستاگرام

ظاهرا مقامات اتحادیه اروپا از عملکرد اینستاگرام در این قاره راضی نیستند و به همین‌خاطر این شرکت را با یک جریمه ۴۰۰ میلیون دلاری توبیخ کرده‌اند‌. به گفته مقامات اتحادیه اروپا، اینستاگرام متاسفانه نتوانسته است اطلاعات کاربران کودک شبکه اجتماعی خودش را خوب مدیریت کند و به همین خاطر باید هرچه سریع‌تر خود را با قوانین مصوب اروپا در این زمینه هماهنگ کند. 

این جریمه، یکی از بزرگترین جریمه‌‌های اعمال شده علیه یک شرکت فناوری در قاره اروپاست و    حالا اینستاگرام مجبور است که به‌خاطر مدیریت ضعیف‌اش در رابطه با محافظت از اطلاعات کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله خود جریمه سنگینی پرداخت کند. 

اتحادیه اروپا معتقد است که اینستاگرام به کاربران کودک اجازه داده است تا اکانت‌های بزرگسال ایجاد کنند و اطلاعات خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند‌. با این حال، اینستاگرام معتقد است که تنظیمات خودکار این شبکه اجتماعی برای افراد کمتر از ۱۸ سال این است که اکانت آن‌ها خصوصی باشد و فقط افرادی که آن‌ها را فالوو می‌کنند قادر به دیدن پست‌های آن‌ها هستند. به گفته اینستاگرم، این شبکه اجتماعی یکی از امن‌ترین پلتفرم‌ها برای کودکان است و به همین خاطر درخواست تجدیدنظر در رای صادره از سوی اتحادیه اروپا را خواهد داد. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این دعوای حقوقی در نهایت به کجا ختم‌ می‌شود و ادعاهای مقامات اروپایی چقدر درست بوده است.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید