معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی - تکفارس 
معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی - تکفارس 

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی

کسری نراقی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - 11:00
معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی - تکفارس 

این روزها بازار نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان گرم است و به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت، بسیاری از مردم به یادگیری زبان‌های متفاوت رو آورده‌اند؛ زیرا ارتباطات در دنیای مدرن حرف اول را می زند. در این بین تقاضا برای یادگیری زبان عربی نیز افزایش یافته است. در این پست می‌خواهیم بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی را از بین چند اپ آموزشی انتخاب کنیم و بررسی کنیم با کدام اپلیکیشن می‌توان در مدت زمان کوتاه عربی را یاد گرفت. با ما همراه باشید.

مقدمه بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی

با توجه به اینکه ارتباطات در حال حاضر مثل قدیم نیست و برای ارتباط برقرار کردن با مردم در نقاط مختلف جهان، باید زبان آنها را بدانیم. درست است که انگلیسی زبان بین‌المللی است اما در برخی موارد، عملاً دانستن انگلیسی به کار ما نمی‌آید. برای مثال تصویر کنید به یک کشور عربی زبان سفر کرده‌اید و در بازار قصد خرید چیزی دارید. اگر شما عربی بلد نباشید و فروشنده نیز انگلیسی بلد نباشد، قطعاً به مشکل رو به رو خواهید شد. موارد مشابه در سفرهای زیارتی ایرانی‌ها به کشورهایی مثل عراق و عربستان بسیار رخ داده است.

زمانی که قصد سفر به کشوری را داشته باشید، حداقل باید چند جمله مهم و حیاتی به زبان آن کشور را بلد باشید تا بتوانید در موقعیت‌های مهم با اطرافیان خود صحبت کنید. مشکلی که بیشتر ایرانی‌ها یا به عبارتی خارجی‌ها در یادگیری زبان عربی این است که، تا حدودی با عربی آشنایی دارند و متوجه صحبت‌های ساده یک فرد عربی می‌شوند اما خودشان نمی‌توانند حتی دو کلمه به زبان عربی صحبت کنند و منظورشان را برسانند.

همین دلیل موجب شده است تا یادگیری زبان عربی مخصوصاً برای ایرانی‌ها یا کشورهای خاورمیانه اهمیت بیشتری پیدا کند. یادگیری عربی به کمک بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی یکی از راه‌هایی است که همگی می‌توانند از آن استفاده کنند و در مسیر یادگیری زبان عربی تلاش کنند. اما برای افرادی که نمی‌توانند زمان بیشتری برای یادگیری با اپلیکیشن کنار بگذارند، و می‌خواهند در حد مکالمه مناسب سفر زبان عربی را یاد بگریند، ما پیشنهاد می‌کنیم حتماً آموزش مکالمه عربی در سفر را از فرادرس دریافت نمایند و از یادگیری زبان عربی لذت ببرند. برای دریافت این آموزش بر روی لینک زیر کلیک کنید.

انواع گویش های عربی

همان‌طور که ممکن است متوجه شده باشید، زبان عربی که ما آن را در کتاب عربی پایه‌های متوسطه اول و دوم یاد گرفتیم با زبان عربی که معمولاً مردم به آن صحبت می‌کنند و در فضای مجازی بیشتر مشاهده کرده‌ایم، بسیار متفاوت هستند. این تفاوت به دلیل گسترش این زبان در مناطق مختلف و پراکندگی در کشورهای دیگر است. در زمان جنگ جهانی، کشور مصر و کشورهای اطراف آن موجود در قاره آفریقا تحت مستعمره کشور فرانسه بوده‌اند و به همین دلیل مردم آن زمان مجبور بودند زبان فرانسوی را بخوانند و یاد بگیرند. با این حساب بسیاری از لغات فرانسوی در بین مردم جا افتاده ماند و کم کم وارد زبان عربی شد، هم اکنون نیز برخی از تلفظ کلمات ارتباط مستقیمی با لهجه فرانسوی دارد.

در کشور عربستان سعودی، زبان مردم در برخی مناطق با زبان اردو ترکیب شده است و می‌توان گفت تقریباً یک زبان جدید به نام عربی مدرن به وجود آمده است. همچنین گویش مردم در کشورهای لبنان و عراق نیز بسته به موقعیت جغرافیایی و عوامل دیگر با عربی اصیل متفاوت است. به زبان عربی که از ابتدا یکی بوده و هم اکنون نیز زبان عربی رسمی در رسانه‌ها و اخبار می‌باشد، عربی فصیح می گویند. این نوع گویش بیشتر در امارت و عربستان آن هم توسط تعداد بسیاری کمی از مردم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اینکه اشاره کنیم در حال حاضر بیشتر مردم در امارات به جای عربی، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند خالی از لطف نیست. با این حال دلیل نمی‌شود که نخواهیم عربی را یاد بگیریم. این کار با استفاده از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی قابل انجام است. به طور کلی چند گویش مهم عربی وجود دارد: عربی فصیح، مصری، مغربی، عراقی، خلیجی، بحرانی، یمنی، حجازی.

مردم مصر با گویش مصری صحبت می‌کنند که یکی از پر تکلم‌ترین گویش‌های عربی است. گویش مغربی در کشورهای عربی شمال آفریقا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گویش عراقی همان‌طور که از نامش پیداست، در عراق و خوزستان ایران استفاده می‌شود. گویش خلیجی در کشورهای کویت، قطر امارات رایج است. همچنین عرب‌های هرمزگان و بوشهر در ایران نیز با این گویش صحبت می‌کنند. گویش بحرانی در کشورهای بحرین و عمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. گویش یمنی در یمن استفاده می‌شود و در نهایت گویش حجازی که نزدیک‌ترین گویش به عربی فصیح است، در کشور عربستان تکلم می‌شود.

تفاوت زبان عربی در کشورهای مختلف

از آنجایی که بیش از ۲۰ نوع گویش عربی وجود دارد، طبیعتاً تفاوت‌هایی نیز در بین این زبان‌ها وجود خواهد داشت. دلیل این تفاوت‌ها، تأثیر زبان‌هایی مانند انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی در زمان استعمار کشورهای عربی از جمله کشورهای عربی آفریقا است. بیشترین شباهتی که می‌توانید بین زبان یک کشور عربی و عربی فصیح پیدا کنید، مربوط می‌شود به گویش حجازی که این گویش به دلیل اینکه عربستان مستعمره هیچ کشوری نبوده، کمترین تغییرات را داشته است. از جمله مردم شهرهای ریاض، مکه و مدینه با گویش حجازی صحبت می‌کنند.

عربی فصیح یک گویش رسمی برای زبان عربی است که بین‌المللی بوده و همه کشورهای عربی علاوه بر آن که گویش مخصوص خود را دارند، به گویش عربی فصیح نیز تسلط دارند. همان‌طور که ما در کشورمان ایران یک زبان رسمی فارسی داریم اما انواع گویش‌های فارسی وجود دارد که ممکن است تفاوت‌هایی با فارسی رسمی داشته باشد.

بیایید با یک مثال تفاوت زبان چند کشور عربی را بررسی کنیم. ما در کتاب عربی دبیرستان خواندیم که “ماذا” به معنی “چه، چه چیز” است، و “ترید” به معنی خواستن و کل جمله “ماذا ترید” به معنی “چه چیزی می‌خواهید” یا به عبارتی “چی میخوای” می‌باشد. جالب است بدانید این عبارت در کشورهای عربستان، لبنان و عراق متفاوت است. برای مثال:

  • عربستان سعودی: آیش تبغی
  • لبنان: شو به دک
  • عراق: شنو ترید

هر سه عبارت بالا معانی یکسانی دارند و حتی اگر در مترجم گوگل جست و جو کنید، متوجه می‌شوید که معنی هر سه عبارت بالا “چه چیزی می‌خواهید” می‌باشد؛ اما اینکه از هرکدام چه زمانی باید استفاده کرد، مربوط به گویشی است که می‌خواهید یاد بگیرید. این مورد نه تنها در عربی، بلکه در زبان‌های دیگر مانند ترکی نیز صدق می‌کند و به دلیل گسترش این زبان‌ها در کشورهای مختلف، گویش‌های متفاوتی از این زبان‌ها پدید آمده است.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی

در این بخش می‌خواهیم ۴ اپلیکیشن برتر در حوزه آموزش زبان عربی به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید در مدت زمان کم ولی به صورت کاربردی زبان عربی را یاد بگیرید. اپلیکیشن ها را می‌توانید از گوگل پلی دانلود و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان عربی – لغات ضروری و اصطلاحات پرکاربرد

شعار این اپلیکیشن، قورت دادن زبان عربی برای استفاده در سفر است. همان‌طور که از نام این اپلیکیشن پیداست، با استفاده از این برنامه می‌توانید اصطلاحات و عبارات پرکاربرد در زبان عربی را بیاموزید. این اپلیکیشن برای مواقع ضروری و استفاده در سفر بسیار مناسب است و حتماً پیشنهاد می‌شود آن را نصب کنید. طراحی این اپلیکیشن ساده و شیک است. برای هر جمله علاوه بر معنی تلفظ صوتی قرار داده شده است.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی - تکفارس 

برای مثال اگر بخواهید تلفظ جمله‌ای پخش شود باید بر روی گزینه صدا در مقابل هر جمله یا لغت کلیک کنید. دسته بندی متنوع این اپلیکیشن نشان می‌دهد بر روی تهیه این اپلیکیشن زحمت فراوانی کشیده شده است. این اپلیکیشن کاربردی تنها از گوگل پلی بیش از ۵۰ هزار نصب فعال دارد و امتیاز ۴.۲ را از ۵ دریافت کرده است. متاًسفانه منبع آموزشی خوب ایرانی برای آموزش زبان عربی بسیار کم است، با این حال ما تلاش کرده‌ایم بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

این اپلیکیشن ویدیو محور است و علاوه بر اینکه آموزش‌های ویدیویی برای زبان عربی دارد، بلکه درس زبان عربی پایه‌های متوسطه را نیز آموزش می‌دهد. این اپلیکیشن در واقع برای یک مجموعه آموزشی به همین نام تهیه شده است و می‌توانید بعد از نصب اپلیکیشن، تنها آموزش مدنظر خود را جست و جو کنید تا در صورتی که آموزش موجود باشد بتوانید آن را مشاهده کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی - تکفارس 

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس همانند اپلیکیشن بالا ایرانی است و برای حمایت از آن‌ها هم که شده، بیایید یک بار این اپلیکیشن را نصب بفرمایید و در صورتی که استفاده‌ای از این اپلیکیشن نداشتید، در آن صورت می‌توانید تصمیم بگیرید که به استفاده از آن ادامه دهید یا نه. این اپلیکیشن ساعت‌ها ویدیو آموزشی در موضوعات و دسته بندی‌های مختلف دارد و تنها به آموزش زبان عربی خلاصه نمی‌شود. آموزش های فرادرس توسط اساتید مجرب تدریس شده است. برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانید از صفحه زیر اقدام بفرمایید.

اپلیکیشن Ling

سومین اپلیکیشنی که می‌خواهیم به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی معرفی کنیم، Ling نام دارد. این اپلیکیشن ایرانی نیست ولی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن قادر خواهید بود با استفاده از متدهای روز دنیا زبان عربی را به سادگی آب خوردن یاد بگیرید. به کمک اپلیکیشن Ling قادر خواهید بود، لغات عربی را با تصاویر و معنی فارسی به همراه تلفظ یاد بگیرید. البته اپلیکیشن Ling بیشتر بر روی مکالمه تمرکز دارد و دروس روزانه آن نیز کمک می‌کند تا مکالمه عربی را همانند فارسی صحبت کردن بیاموزید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی - تکفارس 

یکی از قابلیت‌هایی که این اپلیکیشن دارد استفاده از هوش مصنوعی در مکالمه است. اپلیکیشن Ling یک بخش چت دارد که می‌توانید با ربات موجود در اپلیکیشن به مکالمه بپردازید. در این بخش همزمان می‌توانید از چت و ویس بهره ببرید. این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که به مکالمه پایان نمی‌دهد و همین دلیل می‌تواند کمک بزرگی در مسیر یادگیری مکالمه به زبان عربی باشد. این اپلیکیشن فوق‌العاده رایگان است و برای رفتن به مراحل بعدی دروس نیازمند امتیاز هستید. این امتیازها را می‌توانید با پاسخ دادن درست به سؤالات دریافت کنید یا اینکه به وسیله پرداخت درون برنامه‌ای از آن بهره‌مند شوید. این اپلیکیشن نسخه تحت وب نیز دارد و برای کسانی که نمی‌توانند این اپلیکیشن را بر روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود نصب کنند مناسب است؛ و همان امکانات اپلیکیشن اصلی را داراست.

اپلیکیشن Fun easy learn

این اپلیکیشن برخلاف ظاهر کیوت و کودکانه‌اش، از جمله بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی بسیار پیشرفته‌ای است که از هر لحاظ می‌توانید به آن اعتماد کنید و یادگیری زبان خود را به آن بسپارید. این اپلیکیشن بر پایه بازی و سرگرمی طراحی شده تا زبان آموزان در حین یادگیری زبان خسته نشوند. علاوه بر آن، این اپلیکیشن نه تنها از زبان عربی، بلکه از ۳۰ زبان دیگر زنده دنیا از جمله زبان شیرین فارسی پشتیبانی می‌کند که موجب شده است کاربران ایرانی زیادی به آن جذب شوند. این اپلیکیشن با داشتن بیشترین آمار دانلود و نصب در گوگل پلی، جزو اپلیکیشن های برتر در یادگیری زبان است.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی - تکفارس 

هر درس زبان عربی در این اپلیکیشن دارای چند بخش است، از جمله لغات، مکالمه، تمرین، آزمون و غیره. برای اینکه بتوانید درس‌های بعدی را باز کنید می‌بایست گل‌هایی را در هر درس به دست آورید که به نوعی همان امتیازها هستند. سپس با استفاده از آن گل‌ها قفل مراحل بعدی باز می‌شود. در این اپلیکیشن خیالتان بابت زمان بندی راحت است زیرا خود اپلیکیشن به نوعی طراحی شده است که می‌توانید تایم حضور در برنامه را تنظیم کنید و استفاده بهینه از این اپلیکیشن داشته باشید. همچنین این اپلیکیشن دارای یک برنامه مکمل به نام ۱۱۰۰۰ words دارد که مختص یادگیری لغات زبان عربی است. می‌توانید این اپلیکیشن را نیز در کنار اپلیکیشن اصلی دانلود و نصب کنید.

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی کدام است؟

در این مطلب ۴ اپلیکیشن معرفی کردیم که هرکدام با توجه به نیازهای شما می‌تواند کاربردی باشد، پس بنابراین نمی‌توان گفت کدام بهتر است. اگر قصد یادگیری مقدماتی عربی را دارید، اولین اپلیکیشن را نصب کنید. اگر می‌خواهید با ویدیو آموزشی زبان عربی را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌شود از فیلم‌های آموزشی فرادرس استفاده کنید.

سخن آخر درمورد بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی

همان‌طور که در ابتدای پست اشاره کردیم، یادگیری زبان عربی در دنیای امروز مهم است و به عنوان یک ایرانی که احتمالاً سفر به کشورهای عربی زیاد است، باید توجه کنید که عربی می‌تواند مهم‌تر از زبان‌های خارجی دیگر باشد. پس در یادگیری عربی مصمم باشید و از فرصت‌ها به خوبی استفاده نمایید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید