معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه - تکفارس 
معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه - تکفارس 

معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه

کسری نراقی
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - 00:25
معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه - تکفارس 

در دنیایی زندگی می‌کنیم که با ورود تکنولوژی‌ها، یادگیری موضوعات مختلف برای همه آسان شده به شرط اینکه تکنولوژی‌های مختلف را بشناسیم و نحوه استفاده از آن‌ها را تا حد امکان یاد بگیریم. همان طور که می‌دانید، در دنیا تکنولوژی‌های مختلفی وجود دارد که یکی از پراستفاده‌ترین آن‌ها گوشی موبایل است. تا به حال از گوشی موبایل برای بازی کردن، پیام دادن، ثبت و ضبط خاطرات و کارهای دیگر استفاده کردیم اما از الآن به بعد می‌خواهیم از این تکنولوژی هوشمند برای یادگیری دروس نیز استفاده کنیم. ما در این پست قصد داریم تا برای استفاده بهتر از گوشی موبایل تعدادی اپلیکیشن آموزش دروس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از این تکنولوژی هوشمند به نحو احسنت استفاده کنید. پس تا پایان این پست با ما همراه باشید.

مقدمه اپلیکیشن آموزش دروس

همه ما در طول روز از گوشی موبایل خود یا دیگران برای کارهای مختلف استفاده می‌کنیم؛ اما به این سؤال فکر کردیم که چه قدر در طول روز از گوشی موبایل استفاده بهینه می‌کنیم؛ حتماً به این مورد برخورد کرده‌اید؛ زمانی که در اتاق درس می‌خوانید کسی به شما نمی‌گوید که چه قدر درس می‌خوانی اما کافی است چند لحظه برای یک کار واجب گوشی خود را در دست بگیرید کل اعضای خانواده تنها حرفی که می‌زنند این است که به سه و برو به درسات برس؛ این حرف از هزاران فحش و کتک بدتر است! قبول دارم یادگیری درس در مدارس ممکن است کمی خسته کننده باشد، به همین دلیل زمانی که از مدرسه به خانه می‌روید حوصله‌ای برای خواندن درس‌های فردا ندارید، پس برای اینکه تلنگری در شما ایجاد شود بهتر است از روش‌های سرگرم کننده برای یادگیری درس‌ها استفاده کنید.

این تلنگر می‌تواند استفاده از اپلیکیشن آموزش دروس مختلف باشد. حتماً این سؤال برای شما پیش می‌آید که با شرکت در کلاس‌های حضوری مطالب کمی یاد می‌گیریم، اگر از اپلیکیشن‌ها استفاده کنیم ممکن است سطح یادگیری ما افزایش یابد یا خیر؛ در جواب این سؤال باید گفت محیط مدرسه پس از گذشت چندین روز تکراری می‌شود به خاطر همین علاقه زیادی برای درس خواندن نشان نمی‌دهید؛ اما اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی کردم هم محیط جذابی دارند و هم درس‌های مختلف را به روش‌های متنوع آموزش می‌دهد. علاوه بر آن، این امکان نیز وجود دارد که با استفاده از ویدیوهای آموزشی دروس دبیرستان را در خانه و به راحتی یاد بگیرید. برای این کار نیازمند یک منبع خوب هستید که پیشنهاد ما به شما فرادرس است. فرادرس، با داشتن ساعت‌ها ویدیو آموزشی خانه شما را به یک آموزشگاه بزرگ تبدیل خواهد کرد و می‌توانید درس‌های پایه هفتم تا دوازدهم و همچنین کنکور را بخوانید و یاد بگیرید. برای دریافت این آموزش‌ها بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

اپلیکیشن آموزش دروس

یادگیری درس علاوه بر اینکه ممکن است کمی خسته کننده باشد حتماً هزینه بر است. به عبارت دیگر بسیاری از دانش آموزش برای رسیدن به هدف بهتر در کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند، با مشاورین مختلف ارتباط برقرار می‌کنند، در آخر هم ممکن است به نتیجه‌ای که می‌خواهند نرسند، پس برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی و به هدر رفتن وقت پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن‌های آموزشی مختلف استفاده کنید. حال چند سؤال برای شما پیش می‌آید که از جمله این سوال‌ها می‌توان به سؤال “بهترین اپلیکیشن آموزشی کدام است” اشاره کرد. آیا اپلیکیشن مناسبی وجود دارد که با استفاده از آن بتوانم درس‌های مهم پایه تحصیلی خودم را یاد بگیرم؟ و هزاران سؤال مشابه دیگر که در ذهنمان پدید می‌آید. اگر به دنبال پیدا کردن پاسخ مناسب برای تمام این سؤالات هستید در ادامه تعدادی اپلیکیشن معرفی کردیم و از شما می‌خواهیم حداقل یکبار از آن‌ها استفاده کنید تا پاسخ مناسبی بری سؤالات خودتان پیدا کنید.

اپلیکیشن آموزش دروس LiveBook

فرض کنید الآن در کلاس درس ریاضی نشسته‌اید، معلم در حال تدریس درس آمار و احتمال است. از معلم خود می‌خواهید این تمرین را یک بار دیگر آموزش دهد اما باز هم نیاز دارید تا همان تمرین حتی اگر شده هزار بار حل شود تا یاد بگیرید. این کار باعث هدر رفتن وقت کلاس می‌شود که در این صورت نمی‌توانید روش حل تمرین‌های دیگری را یاد بگیرید. در این هنگام به تنها موردی که فکر می‌کردید این بود؛ ای کاش می‌توانستید فیلمی از تدریس معلم ضبط کرده و همراه با آن فیلم چندین و چند بار تمرین کنید تا مراحل حل یک تمرین را یاد بگیرید. اما می‌دانید که نه مدارس و نه معلم‌ها اجازه ضبط ویدئو را به شما نمی‌دهند.

در واقع اگر هر کس دیگری مانند شما بخواهد از تدریس معلم فیلم ضبط کند، نظم کلاس به هم می‌ریزد. با گفتن این حرف شاید استرس این مورد را داشته باشید که چون نتوانسته‌اید نحوه حل یک سؤال را یاد بگیرید حتماً در امتحان نمره خوبی کسب نمی‌کنید. اما نگران نباشید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از اپلیکیشن آموزش دروس LiveBook استفاده کنید. این اپلیکیشن یکی از بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های آموزشی است که با کمک گرفتن از آن می‌توانید در هر مقطع تحصیلی، هر درسی را که می‌خواهید یاد بگیرید. هنگامی که این اپلیکیشن را باز می‌کنید در ابتدا باید مقطع تحصیلی و کتاب مورد نظر را انتخاب کنید، در ادامه باید مشخص کنید که نوع فایل شما صوتی، ویدئویی و یا هر چیز دیگر باشد. پس از انتخاب می‌توانید از محتوای آموزشی موجود در این اپلیکیشن استفاده کنید.

معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه - تکفارس 

اپلیکیشن LiveBook این امکان را فراهم کرده تا تصاویر و فیلم‌هایی که به آموزش بهتر شما کمک می‌کند، در این اپلیکیشن بارگذاری کنید. برای این کار در بالای صفحه فایل‌های آموزشی دو گزینه گرفتن عکس و ضبط ویدئو را مشاهده می‌کنید که با انتخاب هر کدام می‌توانید فایل کمکی را بارگذاری کنید. در کنار تمام موارد گفته شده در این اپلیکیشن بخشی به نام نمونه آزمون وجود دارد. همان طور که از نام آن پیداست در این بخش تعداد بسیار زیادی نمونه آزمون از مدارس مختلف در تمام شهرهای ایران وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تمرین و تکرار بیشتر استفاده کنید.

از دیگر امکانات این اپلیکیشن می‌توان به AR اشاره کرد. فرض کند در مدت زمان کم باید از میان صفحات یک کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای یک تمرین مشخص را یاد بگیرید. برای مثال معلم از شما خواسته که اگر تمرین ۶ را در صفحه ۱۰۴ کتاب ریاضی را یاد بگیرید و بدون هیچ راهنمایی به درستی بتوانید آن را حل کنید نمره پایان‌ترم شما را کامل خواهد داد. از این فرصت باید استفاده کنید؛ فقط کافی است که از ویژگی AR این اپلیکیشن استفاده کنید، پس از پیدا کردن صورت تمرین در صفحه مورد نظر دوربین گوشی خود را فعال کرده و سؤال مورد نظر را با دوربین اسکن کنید؛ پس از گذشت چند ثانیه می‌توانید نحوه حل آن تمرین به صورت ویدئویی مشاهده کنید. این اپلیکیشن هزاران امکانات دیگر نیز دارد که برای آشنایی بیشتر و استفاده از آن‌ها، می‌توانید اپلیکیشن LiveBook از طریق گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید.

اپلیکیشن نکته به نکته پایه اول

همه ما می‌دانیم که پایه اول ابتدایی یکی از مهم ترین پایه‌‌ها برای یادگیری کودک است. در واقع کودکان در این پایه با حروف، اعداد و عبارت‌های مختلف آشنا می‌شوند. اما مشکل اصلی اینجاست که بسیاری از کودکان از رفتن به مدرسه می‌ترسند یا کودکان دیگری هستند که می‌ترسند با رفتن به مدرسه از خانواده خودشان جدا می‌شوند. به همین دلیل از بهانه‌های بنی اسرائیلی استفاده می‌کنند تا از رفتن به مدرسه خودداری کنند. یکی از بهانه‌های کودکان می‌تواند این باشد که در مدرسه نمی‌توان به راحتی بازی کرد. در مقابل به کودکان خود این جواب‌ها را می‌دهید که بازی کردن برای تابستان مناسب است، اگر درس نخوانی نمی‌توانی شغل خوبی پیدا کنی و هزاران جواب دیگر تا آن‌ها را از بازی کردن منصرف کنید

شاید با این کارتان فکر می‌کنید اگر کودکان بازی نکنند می‌توانند درس بخوانند اما طرز تفکر شما اشتباه است؛ در واقع تمام مشاورین بر روی این موضوع که کودکان از طریق بازی کردن می‌توانند به سرعت مطالب را یاد بگیرند تاکید می‌کنند و می‌گویند اگر کودک شما از رفتن به مدرسه خودداری می‌کند به این دلیل است که نمی‌خواهند بازی کردن را کنار بگذارند. پس باید راهی پیدا کنید تا کودکان علاوه بر بازی کردن، کنجکاو شوند تا در هر لحظه مطالب جدیدی یاد بگیرند. در این صورت ما پیشنهاد می‌کنیم تا اپلیکیشن نکته به نکته پایه اول را نصب کرده و اجازه دهید تا کودکان از این اپ برای یادگیری مطالب در کنار بازی کردن استفاده کنند. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که این اپلیکیشن می‌تواند مانند یک معلم حرفه‌ای مطالب را به کودکان آموزش دهد؟ در ادامه به این سؤال شما پاسخ داده‌ایم.

معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه - تکفارس 

ممکن است کم‌تر اپلیکیشن آموزش دروسیوجود داشته باشند که تمام دروس پایه اول را به صورت یک جا آموزش دهد؛ زمانی که کودکان از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند می‌توانند از طریق بازی کردن در آن درس‌های ریاضی، فارسی و علوم را در کوتاه‌ترین زمان یاد بگیرند. آموزش ریاضی در اپلیکیشن نکته به نکته به این صورت است که پس از باز کردن درس ریاضی تعدادی عدد به کودک نشان داده می‌شود. برای مثال اگر کودک عدد یک را انتخاب کند، این عدد به صورت خودکار چندین بار تلفظ می‌شود و پس از پایان تلفظ تعدادی بازی برای کودکان باز می‌شود که می‌توانند هم زمان با بازی کردن بیشتر با مفهوم عدد یک آشنا می‌شوند.

حال که کودکان توانستند اعداد را یاد بگیرند می‌توانند به سراغ جمع و تفریق آن‌ها بروند. ممکن است یادگیری جمع و تفریق کمی برای کودکان سخت باشد اما این اپلیکیشن برای یاد دادن بهتر جمع و تفریق به کودکان از چوب خط‌ها استفاده کرده است. برای مثال عدد چهار به کودک شما نشان داده می‌شود، او باید از میان چوب خط‌های موجود چوب خطی که عدد چهار را نشان می‌دهد انتخاب کند و هزاران بازی دیگر برای یادگیری بهتر ریاضی و درس‌های دیگر وجود دارد هر چه قدر درباره آن‌ها صحبت کنیم کم است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بهتر درباره نحوه آموزش‌ها به سراغ دانلود این اپ بروید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اپلیکیشن نکته به نکته تنها برای پایه اول نیست، این اپ چندین نسخه مشابه و هم نام برای پایه‌های دوم تا هشتم دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید درس‌های سخت پایه تحصیلی پایه خودتان را به روش‌های مختلف یاد بگیرید. تمام نسخه‌های این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق گوگل پلی دانلود کنید.

معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه - تکفارس 

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

فرادرس یک مجموعه آموزشی بزرگ است که در زمینه‌های مختلفی از جمله برنامه نویسی، ریاضی، زبان و غیره فعالیت دارد. هر کدام از این موضوع‌ها توسط اساتید مجرب آموزش داده شده که استفاده از آن‌ها می‌تواند به یادگیری هر چه بهتر موضوعات مختلف کمک کند. از جمله آموزش‌های مهمی که در این اپلیکیشن وجود دارد می‌توان به آموزش دروس دبیرستان دوره اول و دوم اشاره کرد. برای اینکه به راحتی و در زمان کم بتوانید از فیلم‌های آموزشی این مجموعه بزرگ استفاده کنید باید اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس را از طریق گوگل پلی یا صفحه زیر دانلود کرده و نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش دروس هم درس

زمانی که به دنبال یک اپلیکیشن آموزشی هستیم ناخودآگاه تعدادی سؤال در ذهن ما شکل می‌گیرد که از جمله این سؤالات می‌توان به سؤال اگر بخواهم تمام درس‌های مربوط به پایه تحصیلی خودم را یاد بگیرم چند اپلیکیشن باید نصب کنم؟ آیا اپلیکیشنی هست که تمام مطالب درسی من را با انواع مثال‌ها یاد گرفت؟ اشاره کرد. در جواب تمام سؤالات بالا می‌توان گفت بله با کمی گشت و گذار در اینترنت متوجه می‌شوید اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید با کمک گرفتن از آن‌ها یادگیری درس‌های سخت را برای خودتان آسان کنید در این صورت ما پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن آموزش دروس هم درس استفاده کنید.

معرفی ۴ اپلیکیشن آموزش دروس – از مدرسه تا دانشگاه - تکفارس 

اپلیکیشن هم درس یکی از کامل‌ترین اپ‌های آموزشی است. اگر دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه هستید آموزش‌های موجود در این اپلیکیشن برای شما مفید خواهد بود. زیرا در این اپلیکیشن چندین فیلم آموزشی از تدریس اساتید مجرب وجود دارد که با مشاهده آن‌ها می‌توانید یادگیری را برای خودتان آسان کنید. همان طور که می‌دانید نحوه تدریس هر استاد یا معلم با دیگری متفاوت است به همین دلیل زمانی که در این اپلیکیشن یک موضوعی را انتخاب می‌کنید همان موضوع را می‌توانید با تدریس چند استاد یاد بگیرید. اگر در حین آموزش با سؤالی مواجه شدید اما نتوانستید پاسخی برای آن پیدا کنید در اپلیکیشن یک بخش به نام پرسش‌ها دارد که می‌توانید سؤال خودتان را از استاد مورد نظرتان بپرسید. در این اپلیکیشن تعدادی آزمون چهارگزینه‌ای و تشریحی برای هر درس وجود دارد که با شرکت کردن در این آزمون‌ها می‌توانید میزان یادگیری خودتان را بسنجید. این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق گوگل پلی دانلود دانلود و نصب کنید.

سخن آخر درباره اپلیکیشن آموزش دروس

همان طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، هر زمان که در کلاس‌های حضوری شرکت می‌کنید هم وقت شما به هدر می‌رود و هم باید هزینه بسیار زیادی برای یادگیری یک درس پرداخت کنید. حتماً تا اینجای پست متوجه شدید که راه‌های بهتر و کم هزینه‌تری نیز وجود دارد تا بدون هیچ دغدغه‌ای آموزش یک موضوع را به راحتی شروع کنید. از جمله این راه‌ها می‌توان به استفاده از اپ‌های مختلف یا مشاهده ویدیوهای آموزشی اشاره کرد. برای دریافت آموزش‌های دروس متوسطه فرادرس با کیفیت بالا می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

ما در این پست تعدادی از بهترین اپلیکیشن آموزش دروس را به شما معرفی کردیم تا با موفقیت بتوانید دوران تحصیلی خودتان را سپری کنید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید