شایعه: نسل بعدی تراشه‌های کوالکام و مدیاتک توسط TSMC ساخته خواهند شد - تکفارس 
شایعه: نسل بعدی تراشه‌های کوالکام و مدیاتک توسط TSMC ساخته خواهند شد - تکفارس 

شایعه: نسل بعدی تراشه‌های کوالکام و مدیاتک توسط TSMC ساخته خواهند شد

افشین نوری
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - 13:21
TSMC

کوالکام اخیرا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس را به جای فناوری ۴ نانومتری سامسونگ با فناوری۴ نانومتری TSMC ساخت که این موضوع باعث بهبود عملکرد ‌و کارایی آن شد. مدل‌های قبلی این تراشه یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اسنپدراگون ۸۸۸ با فناوری ۴ و ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده بودند که متاسفانه عملکرد راضی‌کننده‌ای نداشتند.

حالا کانال Digital Chat Station گزارش داده است که‌ نسل بعدی تراشه‌های کوالکام و مدیاتک توسط TSMC ساخته خواهند شد. به گفته این کانال، حداقل چهار تراشه که شامل اسنپدراگون ۸ نسل ۲، اسنپدراگون ۷ نسل ۲، دایمنسیتی ۹۱۰۰ و دایمنسیتی ۸۲۰۰ می‌شوند همگی با فناوری TSMC ساخته خواهند شد.

همچنین گفته می‌شود تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ سریع‌تر از دایمنسیتی ۹۱۰۰ و تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۲ سریع‌تر از دایمنسیتی ۸۲۰۰ خواهد بود. دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و دایمنسیتی ۹۱۰۰ احتمالا در سال ۲۰۲۳ در داخل بسیاری از پرچمداران اندرویدی استفاده خواهند شد و تراشه‌های اسنپدراگون ۷ نسل ۲ و دایمنسیتی ۸۲۰۰ در داخل گوشی‌های میان‌رده به کار گرفته خواهند شد.

کانال مذکور همچنین ادعا کرده است که اسنپدراگون ۷ نسل ۲ تغییرات زیادی نسبت به نسل ۱ نخواهد داشت و صرفا به جای فناوری ۴ نانومتری سامسونگ از فناوری ۴ نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد و به همین خاطر شاید کوالکام آن را با نام اسنپدراگون ۷ نسل ۱ پلاس معرفی کند.

بد نیست بدانید که تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ تاکنون فقط در داخل گوشی اوپو رنو ۸ پرو استفاده شده است که آن هم فقط منحصر به بازار چین است. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت.های سازنده گوشی علاقه‌ای له استفاده از آن ندارند و ترجیح می‌دهند که از تراشه‌های اسنپدراگون ۷۷۸G یا  778G+ در داخل گوشی‌های خود استفاده کنند.  ‌

حالا باید منتظر بمانیم که تراشه‌های نسل بعدی کوالکام و مدیاتک چه زمان معرفی می‌شوند.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید